استاندار گلستان در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی: مردم باید نقش میراث فرهنگی را در زندگی و سفره های خود احساس بکنند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان همایش احیای انجمنهای میراٍ ث فرهنگی استان گلستان امروز با حضور دکتر صادقلواستاندار گلستان  و مهندیس مرگدری معاون استاندار و فرمانداران و بخشداران و مدیران کل و رئوف مشاور رئیس سازمان و دبیر انجمن های میراث فرهنگی در تالار فخرالدین اسد گرگانی تشکیل شد.

استاندار گلستان ابتدا ضمن بیان این جمله که ما باید موضوع میراث را عقیدتی کنیم بیان داشت : تا مسئله باور و اعتقاد در خودش نباشد هیچ چیزی را به سرمنزل نمی توانیم برسانیم .

وی سپس افزود : ما می خواهیم از میراث حفاظت کنیم پس اول باید آنرا به عنوان یک پایه و مبنا  که باور ساز و مبنا ساز است فکر کنیم.

وی سپس در باره هویت سازی  دردنیا بیان اشت : دنیا از هر ناداشته ای برای خوش داشته ای تعریف می کند تا هویت ساز باشد و ما گاهی از داشته های بزرگ خود غافلیم و به دنبال تعبیر آن هویت خود را از دست می دهیم .

استاندار گلستان در ادامه ضمن اشاره به تخریب آثار های باستانی توسط داعش اظهار داشت : یکی از کارهای داعش تخریب آثارهای میراثی است و دلیل همین که هرنوع تکیه گاههای هویت بخشی که برای تمدنها و ملتهای مسلمان که می خواهد اتفاق بیافتد نابود کند.که دنیای سلام تکیه گاهی از میراث هویت بخش برای خودش نداشته باشد.

وی همچنین در باره تحریف یهودیان از ادیان دیگر بیان داشت : شاگرد اول کلاس تحریف یهودیان هستند و خیلی از دینها و رسالتها را تحریف کرده و استاد تحریف مسیحیت همین یهودیت است.

استاندار گلستان ضمن مخاطب قرادادن حفاظت میراث فرهنگی اظهار داشت : ابعاد کار خیلی وسیع است و به نشانه ای که حفاظت و کشف می کنید کار خود را عقیدتی کنید و قبول کنیبد که هویت را حفاظت کردید.

وی ضمن انتقاد قرار دادن وضعیت میراث فرهنگی در استان بیان داشت : هنوز ما گمانه زنی های میراثی در استان مانده ایم و هنوز در تاریخ استان مانده ایم و در ایجاد یک شبکه عیون حفاظت متعهد و متخصص شبکه بندی نکردیم .و ی ادامه داد: ما هنوز نقشه راه تدوین شده ای در این حو.زه نداریم و دانش بومی  بعنوان یک میراث اساسی تدوین نکرده ایم .

دکتر صادقلوسپس در باره انجمن های میراث فرهنگی بیان داشت : تشکیل انجمنها کار خوبی است هم در برون سپاری و هم در پشتیبانی ملت و هم از زبان ملت بر ملت سخن گفتن برای مباحث میراثی.

وی ادامه داد:ما بنام جرجان زمین ۳۰دانشمند با فامیل جرجانی داریم و چقدر نیز استر آبادی داریم .

استاندار گلستان در باره آسیبها و سوء استفاده از بحث میراث فرهنگی گفت : ما باید مراقب بعضی از آسیبها و سوء استفاده ها باشیم و باید رصد شود .

وی همچنین بیان داشت : مردم باید نقش میراث فرهنگی را در زندگی و سفره های خود احساس بکنند .

وی در خاتمه ضمن مخاطب قرار دادن مردم در زمینه اهمیت میراث فرهنگی بیان داشت : مردم باید توجه داشته باشند اگر خود محورانه به سراغ استفاده از میراث برویم چه بسا به دلیل نبودن کرشناسی ضرباتی را ایجاد کنیم . وما در این راستا بدنبال ایجاد تعامل بین مردم و دوولت هستیم و باید آسیبهای جامعه را معالجه کنیم .

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲ ق.ظ

دیدگاه