رئیس کل دادگستری گلستان:ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم و خارج از بافت روستاهای گلستان تعیین تکلیف می شود

کدخبر۴۶۷۵۲
ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم و خارج از بافت روستاهای گلستان تعیین تکلیف می شود .
البرز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان گفت: با گسترش روستاها و افزایش جمعیت ، برخی ساخت و سازها در اراضی ملی داخل بافت روستاها یا خارج از بافت روستا انجام شده است که بر اساس قانون باید تخریب شود .
هادی هاشمیان افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در حالی در نوبت اجرای حکم تخریب قرار گرفته است که طرح هادی بسیاری از روستاهای استان پایان مهلت قانونی آن ، نیازمند بازنگری است .
هاشمیان گفت: در جلسه امروز مصوب شد ، کارگروهی از معاونت عمرانی استانداری ، بنیاد مسکن و با حضور نماینده دادستانی مرکز استان تشکیل و حداکثر طی یک ماه ، ساختمان هایی که در خارج حریم روستا و در اراضی ملی بود اما با افزایش حریم در بافت روستا آمده است ، تعیین تکلیف شود .
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه بر الزام همه دستگاه ها به دریافت اسناد تک برگی برای اموال دولتی تاکید کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده تاکنون ۲۹ دستگاه لیست املاک و ساختمان های خود را برای دریافت سند کاداستر به ثبت اسناد استان ارائه کرده اند و دست کم ۴۰ دستگاه دیگر هم موظفند تا پایان سال برای گرفتن سند تک برگی کاداستر اقدام کنند .
هاشمیان گفت: ثبت اموال دولتی و انفال در سیستم کاداستر ( حدنگار ) ، دست اندازی و تعرض به بیت المال را کاهش می دهد.
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با انتقاد از تصمیم گیری های چندگانه در دستگاه های اجرایی گفت: مواردی مانند تعیین چندگانه حریم رودخانه ها و سواحل، مردم را سردرگم و گرفتار می کند و بهتر است یک بار برای همیشه و بر اساس قانون این موارد تعیین تکلیف و به اطلاع مردم رسانده شود.
رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش زمین خواری ، جنگل خواری و مرتع خواری هم خبر داد و گفت: تعامل دستگاه های اجرایی با دادگستری و نظارت و حساسیت مردم از علل کاهش دست اندازی ها به انفال در سال های اخیر است .
ساخت وسازها در شهرک افرا حاشیه پارک ملی گلستان و تعیین حریم تالاب گمیشان از دیگر موارد مورد بحث در شصت و چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان بود .

خبراحمدیزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه