رئیس کل دادگستری گلستان ازشناسایی ۴۶ کارچاق کن ، وکیل و کارشناس متخلف در حوزه های قضایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد

کدخبر:۶۷۲۸۴

البرزگلستان/رصد حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان ؛ دستگیری ۴۶ کارچاق کن از ابتدای امسال

رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی ۴۶ کارچاق کن ، وکیل و کارشناس متخلف در حوزههای قضایی استان خبر داد.

حیدر آسیابی در نشست رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری و دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضایی در استان این خبر را اعلام کرد و گفت: با تلاش های شبانه روزی همکاران حفاظت و اطلاعات ، امسال ۳۱ کارچاق کن ، ۷ کارشناس و ۸ وکیل متخلف شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در محاکم در حال رسیدگیست و رای تعدادی از آنها هم صادر شده است.

آسیابی از افزایش اقدامات نظارتی برای شناسایی کارچاق کن ها خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم کسی در بیرون از دادگستری یا اطراف اماکن قضایی بچرخد و با ادعای اعمال نفوذ در محاکم، جو بی اعتمادی نسبت به کارمندان و قضات ایجاد کند و مردم را با این ادعاهای واهی ، فریب دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه ، حتی یک مورد فساد اداری هم زیاد است و باید همکاران ما در حفاظت و اطلاعات برای سالم سازی محیط تلاش کنند .

حیدر آسیابی گفت: بانک اطلاعاتی افرادی که به کارچاق کنی شُهره اند، در همه حوزه های قضایی استان تشکیل شده و مدام به روز رسانی و در اختیار همکاران قضایی و اداری قرار گیرد .

وی با تاکید بر این که ما به دنبال مچ گیری از کارکنان نیستیم گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی یکی از اقدامات ما در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به منظور کمک به همکاران قضایی و اداری و برای پیشگیری از احتمال گرفتار شدن ِ همکاران مان در دام این افراد ، ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از خدشه دار شدن حیثیت دستگاه قضایی استان است.

انتهای

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه