سرهنگ باقری فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان: هدف مادر شهرستان کاهش جرائم وآموزش می باشد

البرز گلستان همزمان با هفته نیروی انتظامی نشست خبری سرهنگ باقری فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

در نشست سرهنگ باقری اظهارکرد: هدف ما در شهرستان کاهش جرائم و آموزش پدافند غیر عامل به جوانان می باشد

وی گفت:ما معتقدیم یکایک شما خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای در کمال صداقت و امانتداری به دنبال آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی مخاطبان خود هستید از نظر ما وجود چنین خبرنگارانی با مسئولیت و تعلق اجتماعی بالا، فرصتی مغتنم برای ارتقاء شاخص احساس امنیت در جامعه است.

سرهنگ باقری گفت: امروز مشی و راهبرد رسانه‌های بیگانه و معاند در مواجهه با پلیس، انتشار اخباری با رویکرد تخریب، سیاه نمایی، شایعه سازی، بی‌اخلاقی، دروغ پراکنی، ترغیب به رفتارهای هنجارشکنانه، ترویج هرج و مرج و گسترش فرهنگ لمپنیسم است.

وی ادامه داد: در حالی که از نگاه ما رسانه‌های متعهد و دلسوز مردم و نظام به عنوان حافظ امنیت روانی جامعه با رعایت اصولی چون نقد مشفقانه، امانتداری، اخلاق مداری، قانون مداری و صداقت و شفافیت در مسیر مقابله با رویکرد مخرب جریان رسانه‌ای مزدور گام بر می دارد؛ به طور قطع، پلیس از چنین رسانه و خبرنگاری حمایت همه جانبه کرده و آنها را یار و یاور خود می‌داند. البته بنده در طول یک سال گذشته به واقع چنین دغدغه و نگرانی را در بین یکایک شما عزیزان مشاهده کردم و به محض انتشار یک شایعه یا خبر غیر واقع در فضای مجازی به ویژه در مواقعی که به یک پلیس خدمتگزار تعرض می شد، سیلی از تماس‌های خبرنگاران را برای تنویر افکار داشتیم و شما دلسوزانه به دنبال انتشار اخبار پیشگیرانه جهت خنثی سازی تحرکات رسانه‌ای متعرضانه و حمایت از پلیس بودید.

وی تصریح کرد: انتظار پلیس هم از رسانه‌های متعهد و حرفه‌ای داخلی، همان رسالت و هدف غایی شما اصحاب رسانه در راستای روشنگری، افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان، انتشار اخبار صحیح و امیدبخش، مقابله به موقع با شایعات و سیاه نمایی و دروغگویی در فضای مجازی صیانت از اقتدار و سیمای واقعی پلیس به عنوان نماد اقتدار حاکمیت ملی در اذهان عمومی است.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان کردکوی خاطر نشان کرد: قطعا برخی از شما همکاران رسانه‌ای در این جمع نقدهایی به شیوه عمل مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی شهرستان در طول یکسال گذشته دارید که قطعا گوش ما آماده شنیدن حرف های شما هست و تا جایی که مقدورات و اختیارات سازمانی اجازه دهد و یا به حقوق افراد و شهروندان تعرض نشود با شما همکاران رسانه‌ای برای بهبود فرآیند اطلاع رسانی همکاری خواهیم داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

دیدگاه