مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان :هیچ مشکلی درتامین سوخت استان وجودندارد /میزان سوخت توزیعی استان بمراتب ازگیلان ومازندران بیشتر است

البرز گلستان عیسی افتخاری مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ویترین وزارت نفت است و به جهت اینکه فرآورده های نفتی را در بخش های کشاورزی، حمل و نقل در حوزه های مختلف و غیره تامین کرده و تخصیص میدهد و همچنین به واسطه صیانت از فرآورده های نفتی یک حوزه راهبردی است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در گلستان کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع دریافت کردند.

افتخاری بیان کرد: در طول ۶ ماهه نخست سال جاری پنج میلیون خودرو نسبت به سوخت گیری در جایگاه بنزین اقدام کردند و همچنین بیش از ۶۰۰ هزار خودروی دیزلی نسبت به سوخت گیری در جایگاه های سوخت استان اقدام کردند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف سوخت خودروها در استان گلستان براساس افزایش قیمت سوخت و همچنین شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان با بیان اینکه ۷۵ جایگاه عرضه سوخت در استان وجود دارد، بیان کرد: ۵۸ جایگاه CNG نیز در سطح استان به خودروهای تک گانه سوز و دوگانه سوز خدمات سوختگیری ارائه می کنند.

افتخاری افزود:پایه و اساسی مدیریت بحران در سیل گلستان تامین سوخت بود.

وی در ادامه به تامین سوخت بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: نحوه دریافت و تخصیص سوخت بر اساس سطح زیر کشت استان است که سهمیه به جهاد کشاورزی تخصیص داده میشود و این سازمان وظیفه تقسیم سهمیه را بین کشاورزان دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان با تاکید بر اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در حیث تامین فرآورده هیچ گونه مشکلی ندارد گفت: تخصیص ها در بخش کشاورزی در سه بخش شخصی، خدماتی و حرفه ای طبق شناسایی که جهاد کشاورزی انجام و به شرکت پخش فرآورده های نفتی ارائه میدهد تخصیص داده میشود.

افتخاری افزود: تمامی جایگاه سوخت مایع به صورت ماهانه از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در کنار کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه گلستان، مجموعه کارشناسان استاندارد به صورت مستقل و یا مشارکتی از نازل های سوخت بازدید می کتند و اگر مشکلی وجود داشته باشد دستور می دهند که آن نازل تعطیل و یا تعمیر شود.

وی با عنوان اینکه گلستان یک استان برخوردار از لحاظ مجموعه فرآورده های نفتی است گفت: کشاورزان میتوانند به منظور اختصاص نفت و گاز و واریز سهمیه به کارت بانکی در سامانه تجارت آسان ثبت نام کنند و به شعبه مربوطه جهت دریافت سوخت مراجعه کنند.

وی اشاره کرد: در این طرح فروشنده نفت نمیتواند سوخت را بیشتر از قیمت مصوب به کشاورز بفروشد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان به تعطیلی جایگاه های CNG اشاره کرد و گفت: تعطیلی این جایگاه ها بیشتر منشأ استانداردسازی دارد، دو مرحله استانداردسازی را پشت سر گذاشتیم و مرحله سوم در دست اقدام است و تاکنون  ۵۲ جایگاه CNG در استان گلستان توانستند تأییدیه استاندارد  را دریافت کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان :مشکلی در تامین سوخت استان نداریم ومیزان سوخت توزیعی استان بمراتب از گیلان و مازندران بیشتر است

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۱ ق.ظ

دیدگاه