دیدارمعاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با خانواده معظم سه شهید اهل سنت در بندر ترکمن

‍ ( به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت:
دیدار با خانواده سه شهید اهل سنت در بندر ترکمن

به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده سه شهید اهل سنت در بندر ترکمن دیدار شد.

البرز گلستان به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، در راستای تکریم و الگوسازی از شهیدان و افزایش حس وطن‌دوستی به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و با همکاری و همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرترکمن و با حضور امامان جمعه بندر ترکمن با خانواده سه شهید اهل سنت در شهرستان بندرترکمن دیدار شد.

آخوند قربان محمد اونق در این دیدارها ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به اینکه، سه گروه در روز قیامت از شفاعت کنندگان هستند و در درجه بالایی قرار دارند، گفت: پیامبران، عالمان و شهیدان، سه گروهی هستند که در روز قیامت، شفاعت می کنند و خدا هم شفاعت آنان را می پذیرد.
وی با بیان اینکه، شهدای گرانقدر به خاطر حفظ آرامش و آسایش مردم شریف کشورمان در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کردند، افزود: شهدا برای اعتلا و بزرگی وطن و خاص خداوند متعال جان دادند.

آخوند عبدالرحمان کر نیز در این دیدارها با اشاره به اینکه، مسئولین باید شهدا را قدر بدانند، گفت: بی‌تردید جانفشانی ها و ایثارگری های شهدای دفاع مقدس، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آنان، بتوان یاد آن عزیزان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش نماییم.

یاسر مقسم معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور نیز در این دیدارها ضمن گرامیداشت یا شهدا و امام راحل گفت: اجر مادران و همسران شهدا کمتر از شهدا نیست.
وی در ادامه به تکریم از همسران و مادران شهدا اشاره کرده و افزود: به یقین سهم و اجر مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس و در ایثارگری اگر نگوییم بیشتر از شهداست ولی کمتر از شهدا نیست.
مقسم، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از وظایف مهم مردم و مسئولین برشمرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا رسالت همه مسئولان و مردم است و باید قدردان آنان باشیم.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه ارج نهادن به جایگاه شامخ شهدا و پاسداری از خون شهدا نباید برای لحظه‌ای فراموش شود، ادامه داد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی که از خود به یادگار گذاشتند، عزت، شرف و آبروی کشور را حفظ کردند.
مقسم همچنین تصریح نمود: وجود شهدای ترکمن و همچنین ایثارگران، آزادگان و جانبازان ترکمن نشان از وفاداری آنها به انقلاب و نظام مقدس کشورمان است.

گفتنی است در این دیدارها از خانواده های شهید قربان تقان کر در بندر ترکمن، شهید عبدالجلیل صادق قلیچی کر در بندر ترکمن و شهید خدر تایلی پور چاروا در روستای نیاز آباد بندر ترکمن تکریم گردید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ

دیدگاه