رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خبر داد: پارک موزه دفاع مقدس استان با تخصیص اعتبار در هفته دولت سال ۹۹ مورد بهره برداری قرارمی گیرد

البرز گلستان قدرت‌الله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از دستور ویژه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مرحله دوم پروژه پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این پروژه در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، قدرت‌الله عابدی در نشست خبری به منظور تشریح دست‌آوردهای سفر دکترنوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان به استان گلستان اظهار داشت: به پروژه پارک موزه دفاع مقدس۱۰ میلیارد تومان در سال جاری اعتبار تخصیص داده می‌شود و در مرحله دوم ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود که در این مورد دکتر نوبخت دستور ویژه داد که به امید خدا این پروژه در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گلستان را یکی از استان‌های مورد توجه سازمان برنامه و بودجه کشور دانست و تصریح کرد: توجه به پروژه‌های مهم و محوری براساس اسناد توسعه و سند آمایش استان که شکوفایی و تحول در استان را به همراه داشته باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که پروژه‌های مورد توجه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین ۶۹ طرح مصوب سفر دوم دولت تدبیر و امید به استان گلستان، براساس اسناد توسعه‌ای بود.
عابدی بیان کرد: حوزه‌های انرژی و آب به عنوان دو موضوع محوری استان مطرح است و اگر بخواهیم توسعه در استان را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات رقم بزنیم، بی‌تردید به آب نیاز داریم و اگر این مهم نباشد امکان سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد. از این‌رو، به دنبال تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف در حوزه احداث آب‌بندان، احداث سد، طرح‌های آبخیزداری هستیم که توجه به این موارد به توسعه استان کمک کند.
وی با بیان این‌که بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار ره‌آورد سفر دکتر نوبخت در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به استان بود، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد.
به گفته عابدی ۴۵ درصد از اعتبارات استانی به حوزه زیربنایی برای ایجاد زیرساخت‌ها مصوب و اجرایی شد و ۴۱ درصد برای بخش تولیدی اختصاص یافت که در مجموع ۸۷ درصد اعتبارات در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و بخش تولیدی بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در مورد سایت میگوی گمیشان بیان کرد: این پروژه در زمره پروژه‌های کلیدی استان است و در حوزه سایت میگو تأمین آب نیاز داشتیم کانالی از دریا تا داخل مجتمع میگو داشته باشیم ۲۰ میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در قالب تبصره ۳۶ به استان ابلاغ شد.
عابدی با اشاره به این‌که در حوزه زهکشی اراضی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم، گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای کانال‌های سه و چهار جهاد کشاورزی و ۵۰ میلیون تومان اعتبار به شرکت آب منطقه‌ای برای کانال‌های یک و دو اختصاص پیدا کرد.
وی ایجاد بندرخشک را در توسعه استان مهم خواند و افزود: اگر پروسه راه‌آهن را به صورت فنی بررسی کنیم، بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه کشورمان را تعدیل می‌کند، ما می‌توانیم از طریق گمرک اینچه‌برون از چین، روسیه و کشورهای آسیای‌میانه زمینه صادرات و واردات داشته باشیم که در تولید ناخالص داخلی بسیار اثرگذار خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان این‌که ساخت سه هزار مسکن محرومان در سفر دوم دکتر نوبخت به استان تفاهم شده است، گفت: دوشنبه هفته قبل در روستای سقریلقی کلنگ این پروژه به زمین خورد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۶ ب.ظ

دیدگاه