رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان در آستانه سفر رئیس جمهور : اگر مشکل صنعت و بیکاری جوانان حل شود مشکل حجاب و ماهواره نیزحل می شود

به گزارش خبرنگار البرز گلستان نشست خبری مشترک مهندس قوانلو رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن  و تجارت و مهندس محمد زاده مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان با توجه به سفر قریب الوقع ریاست محترم جمهور به استان گلستان ظهر امروز در سالن جلسات شهید دوانلوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد،در این نشست ابتدا مهندس قوانلو ضمن بیان این جمله که : در سفر دکتر روحانی به استان گلستان ، یک تحول بزرگ در استان روی می دهد و ما منتظر آن هستیم که این جهش برای استان گلستان ، انقلابی را به همراه داشته باشد.حل مشکل پتروشیمی را یکی از خواسته های مردم در بخش صنعت در آستانه سفر ریاست محترم جمهور برشمرد که بیش از ۹۰هزار نفر سهام دار در این صنعت سرمایه گذاری نموده اند که در این زمینه همه مسئولین استانی در حال پیگیری می باشند و انشاالله با این سفر ریاست جمهوری بخش ارزی آن حل شود بخش ریالی نیز توسط سرمایه گذاران داخلی حل می شود .

مهندس قوانلو در ادامه افزود :امیدواریم که این سفر قدم مهمی برداشته شود و بعد از فولاد نیز منطقه آزاد تجاری خواسته ما می باشد .

وی در زمینه همکاری بانکها فزود : بانکها در استان گردش مالی ندارند تا کار عمده ای برای صنایع انجام بدهیم با توجه به اینکه وامهای بی حساب و کتابی داده شده است و کسانی بوده اند که ۹برابر سپرده خود وام دریافت نموده اند و الان بانکها به روزی افتاده اند که نمی توانند وام بدهندو ما الا ن برای گردش در سرمایه صنعت در استان ۶۰۰ میلیارد تومان لازم داریم .

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان سپس افزود : انشاالله در سفر ریاست جمهوری بیش از ۳۰۰ الی۴۰۰ نفر از فعالین بخش صنعت از استان و بیرون استان با ایشان دیدار دارند. و خواسته این میباشد که بخش خصوصی نقطه نظرات خود را به ریاست جمهوری انتقال بدهند.

وی سپس ادامه داد: قرار شد بانکها از محل منابع داخلی بانکها ۲۸۰ میلیارد تومان وام پرداخت کنند ضمن اینکه صادرات غیر نفتی موفقترین بخش استان بوده است و از همه کسانی که در بهبود استان نقش داشته اند تشکر می نماییم و در این مدت رشد ۳۱درصدی داشته ایم و در صادرات از گمرگ استان ۲۱درصد رشد صادرات از مرز اینچه برون داشته ایم وهمچنین مادر صادرات ۷ پله صعود داشته ایم .

مهندس قوانلو، امضای تفاهمنامه ایجاد منطقه آزاد گلستان با رویکرد ‘صنعتی، معدنی و تجاری’ در زمینی به مساحت ۵۰ هزار هکتار در شمال استان از داشلی برون تا بندر خواجه نفس، احداث کارخانه بزرگ فولاد با ظرفیت ۵ میلیون تن با مشارکت ۳ جانبه دولت (صنایع فولاد)، بخش خصوصی و کشور قزاقستان، حل مشکل تسهیلات ارزی پتروشیمی و تامین سرمایه در گردش بخش صنعت گلستان را ازجمله مسائل قابل پیگیری در سفر ریاست جمهوری برشمرد.

وی سپس در باره کل مبلغ صادرات اعلام نمود : ما در کل بیش از ۲۲میلیون دلار صادرات داشته ایم که ۱۷ میلیون دلار آن پنیر بوده است و در باره وضعیت مرغ نیز در گوشت مرغ یک مرتبه افت داشته ایم و زحمات زیادی کشیده شده است تا تولید کننده ضرر نکند وهمنین صادرات مرغ ما ۲برابر شده است و دلیل آن افزایش جوجه در استان بوده که دو برابر ظرفیت فعلی استان می باشد ضمن آنکه تلفات در مرغداریها ۴درصد کاهش یافته است و باعث عرصه زیاده شده است .و با توجه به خریدی که جهاد انجام داده است مسبب شده است که تولید کننده ضرر نکند.و اگر تولید کننده ضرر کند به دنبال آن مصرف کننده نیز ضرر خواهد کرد.

وی در زمینه برگزاری نمایشگاه مبل در استان بیان نمود : ما در استان تولید کننده قوی در این صنعت نداریم و بنابراین بیشتر تولید کننده ها از داخل و خارج استان بوده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: تنها دربخش کارخانه فولاد که تا پایان امسال عملیات اجرایی فاز اول آن با ظرفیت ۲ میلیون تن آغاز و در چهار سال احداث خواهد شد، سرمایه در گردش هر یک میلیون تن فولاد برابر با ۵۰ هزار میلیارد ریال است که به اندازه کل گردش مالی استان خواهد بود.

مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان در ادامه افزودند : اگر مشکل صنعت و ببیکاری جوانان حل شود مشکل حجاب و ماهواره نیز حل خواهد شد و مردم در این زمینه بیشتر صدمه می بینند.

وی همچنین ادامه داد: مقرر شده بود که ۷درصد از هزینه مالیاتی هر شرکت صرف تبلیغات شود تا باعث ایجاد رونق گردد و یکی از دلائل رکود فروش عدم تبلیغات می باشد.

وی در باره سفر ریاست محترم جمهوری به استان گلستان بیان نمودند: یکی از دلائل سفر رئیس محترم جمهور در این تاریخ افتتاح خط راه آهن می باشد که طی سفر سه روزه ایشان یک روزشان در این راستابا حضور روسای جمهور سه کشور دیگر می باشد .و اگر انشاالله این خط ریلی راه بیافتد هزینه حمل نقل نیزبه ۱دهم کاهش پیدا می کند و هزینه تجار در این زمینه پایین می آید و گمرگ ما باید آمادگی چند برابر الان را برای صادرات داشته باشد.

وی سپس افزود : رشد بیکاری در این استان ۱۳/۷درصد می باشد و ما جهت رفع این بیکاری در امور صنعت و تولیدشعاری داریم و آن شعار توقف ممنوع و جلو گیری از کار ممنوع با ترمز احتیاط .

مهندس قوانلو در خاتمه در باره تجارت الکترونیک افزودند : تجارت الکترونیک مسبب می شود بسیاری از سفرها کم شود و متاسفانه هنوز در استان ما جا نیفتاده ما باید با ایجاد فروشگاههای بزرگ و انترنتی تجارت الکترنیک را راه اندازی نماییم و در این راه آماده صدور مجوزوحمایت در این زمینه می باشیم
sim9ghupf3ixm3og6us8

mn0k172k6lrk0xkp49yk
cxcrz0rffjm47kqklzci

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه