شکست سخت بلاروس از کشتی ایران

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از ایرنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران بامداد امروز (یکشنبه) در سالن فروم شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا با نتیجه هشت بر صفر بلاروس را شکست داد.

نتایج انفرادی دیدار ایران و بلاروس به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم : حسن رحیمی ۴ (برنده) – ولادیسلاو آندریف ۲

۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور ۷ (برنده) – ژیانیس ماکسیموف صفر

۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی ۱۱ (برنده) – عظمت نوریکوف صفر

۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۱ (برنده) – آنتون آفاناسیف یک

۷۴ کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه ۴ (برنده) – علی شعبان اف ۴

۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۷ (برنده) – الکساندر هوشتین ۴

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی ۱۰ (برنده) – ایوان یانکوفسکی صفر

۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی ۶ (برنده) – الکسی شیماروف صفر

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی دارنده یک مدال طلا و دو مدال برنز پیکارهای قهرمانی جهان برابر آندریف بلاروسی که مدال برنز رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان را در کارنامه دارد قرار گرفت که امتیاز اول را داوران به دلیل کم کاری کشتی گیر بلاروسی به رحیمی دادند و در ادامه رحیمی با زیرگیری به موقع امتیازات خود را به سه رساند.

در سه دقیقه دوم این مبارزه رحیمی سعی بر اداره کردن این کشتی داشت که یک امتیاز دیگر با بیرون بردن حریف کسب کرد و جمع امتیازات خود را به ۴ رساند.

در ادامه آندریف بلاروسی که قصد نداشت کشتی را به راحتی واگذار کند با یک خاک ۲ امتیاز از رحیمی گرفت که در نهایت این کشتی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود رحیمی به پایان رسید.

۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۲ جوانان جهان در تایلند و قهرمان تورنمنت بین المللی جام جهان پهلوان تختی در کرمانشاه در ۳ دقیقه نخست مبارزه برابر ژیانیس ماکسیموف با کسب تنها یک امتیاز، کشتی تقریبا برابری را پشت سر گذاشتند.

اما در سه دقیقه دوم کشتی گیر بهشهری شروع خوبی داشت و با گرفتن پای حریف و خاک کردن دو امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه کرد و زیرگیری های احسان پور ادامه پیدا کرد و با به پل بردن حریف این کشتی را به نتیجه ۷ بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت.

۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی دارنده مدال نقره رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ جهان برابر نوریکوف نفر پنجم جهان کار سختی نداشت و حریف خود را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد تا سومین پیروزی تیم ملی به راحتی به ثبت برسد.

۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی آزاد کار جوان و خوش آتیه مازندرانی تیم ملی که مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ جوانان جهان در زاگرب کرواسی را در کارنامه دارد در اولین مسابقه رسمی خود در رده سنی بزرگسالان برابر آنتون آفاناسیف در همان ابتدای کشتی با زیرگیری دو امتیاز از حریف خود گرفت و در ادامه آزادکار بلاروسی با بیرون بردن یزدانی یک امتیاز به نام خود ثبت کرد و یزدانی با دو بار خاک کردن حریف سه دقیقه اول مبارزه را ۶ بر یک به پایان برد.

یزدانی با آغاز سه دقیقه دوم با زیرگیری و اجرای فیتیله پیچ این مبارزه را ۱۱ بر یک مقتدرانه با پیروزی پشت سرگذاشت.

۷۴ کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه در پنجمین مبارزه برابر علی شعبان اف کشتی گیر روسی الاصل و عنوان دار تیم ملی بلاروس و دارنده دو مدال برنز پیکارهای قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ قرار گرفت.

شعبان اف که سابقه حضور در لیگ ایران را دارد سه دقیقه اول را با گرفتن مچ پای رضایی قلعه و خاک کردن حریف با دو امتیاز به پایان برد.

با آغاز سه دقیقه دوم مبارزه شعبان اف یکبار دیگر با زیرگیری دو امتیاز از رضایی گرفت و آزادکار کشورمان که چیزی برای از دست دادن نداشت با یورش های پی در پی خود دو مرتبه حریف خود را خاک کرد و کشتی را ۴ بر ۴ به تساوی کشاند و به دلیل کسب امتیاز آخر، رضایی قلعه پنجمین پیروزی تیم ملی و در مجموع پیروزی تیمی ایران برابر بلاروس را رقم زد.

۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ در زاگرب کرواسی برابر الکساندر هوشتین اسیر قدرت بدنی حریف بلاروسی شد و وقت اول را با نتیجه ۴ بر ۳ واگذار کرد.

کریمی در وقت دوم مبارزه با اجرای فنون ناب ایرانی و فن درخت کن و فیتیله پیچ شور و هیجان خاصی در سالن ایجاد کرد و در نهایت کشتی گیر کرجی تیم ملی با نتیجه ۷ بر ۴ حریف خود را شکست داد.

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان که پیش از حضور در جام جهانی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده بود برابر ایوان یانکوفسکی دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی اروپا قرار گرفت و در همان سه دقیقه نخست ۱۰ بر صفر حریف خود را شکست داد.

۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئوون کره جنوبی و پهلوان کشور در سال ۹۳ در کشتی آخر این مسابقه برابر الکساندر شیماروف دارنده مدال طلای سال ۲۰۱۱ جهان در استانبول قرار گرفت که سه دقیقه نخست با نتیجه ۳ بر صفر به سود کشتی گیر تبریزی تیم ملی به پایان رسید.

شیماروف روسی الاصل که به سد محکمی به نام پرویز هادی برخورد کرده بود در سه دقیقه دوم هم نشانی از قهرمان جهان نداشت و در نهایت آزاد کار کشورمان با نتیجه ۶ بر صفر این پیروزی را پشت سرگذاشت و هشتمین پیروزی تیم ملی را رقم زد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران ساعت ۶ امروز (یکشنبه) برابر تیم ترکیه صف آرایی خواهد کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۴ ق.ظ

دیدگاه