آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان : زیرساخت های توسعه گردشگری گلستان فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تاکید بر احترام به مسافران نوروزی استان، گفت: باید برای گردشگرانی که به عنوان میهمان از گلستان حاضر می شوند امکانات رفاهی و خدماتی آماده باشد.

به گزارش البرز گلستان به نقل از خبرگزاری مهر؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران ستاد تسهیلات سفر نوروزی، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ۹ میلیون نفر مهمان استان بودند، باید تدابیری اتخاذ شود تا تعداد مهمانان امسال افزایش یافته و مدت اقامت آنها بیشتر شود.

وی به تمیز و پاکیزه نگه داشتن شهرهای استان تاکید کرد و افزود: باید به نوعی شهر را برای مسافران آماده کرد که آنها احساس مسئولیت مسئولین شهرستانی و استانی را به خوبی حس کنند.

وی با بیان این نکته که همه انسان ها زیبایی را دوست دارند، اظهار کرد: باید تمام میادین و تفرجگاه های شهرهای استان به بهترین نحو برای مسافران تمیز و آراسته شده باشد به خصوص میدان بسیج که به عنوان پیشانی استان به شمار می رود.

امام جمعه گرگان مردم گلستان را مهمان نواز اعلام کرد و افزود: امیدوارم برنامه ریزی ها به نوعی باشد که نیازهای غذایی و رفاهی مسافران فراهم شده باشد.

وی خواستار نظارت بر نانوایی های استان شد و گفت: باید با فرهنگسازی مغازه داران را ملزم به احترام به مسافران کرد تا آنها از این استان خاطره خوشی را با خود ببرند.

آیت الله نورمفیدی به استفاده از فضاهای سنتی و ورزش های بومی و محله ای تاکید کرد و گفت: صنایع دستی استان نشانگر فرهنگ و سنت گذشتگان است از این رو نیاز است برای گردشگران به بهترین نحو، نمایش گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان جزیره آشورا را به عنوان یک ظرفیت گردشگری برای جذب مسافران اعلام کرد و گفت: بازدید عموم از جزیره آشوراده باید آزاد باشد از این رو حساسیت محیط زیست برای ورود به این موضوع بی دلیل است.

وی در خاتمه ضمن اشاره به تقارن ایام فاطمی با نوروز ۹۴، گفت: عید مردم نباید به عزا تبدیل شود؛ مردم عید خود را داشته باشند اما در کنار آن به وفات حضرت فاطمه (س) نیز احترام بگذارند. صدا و سیما هم همین منوال را دنبال می کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

دیدگاه