مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر: ۱۶ هزار و ۳۱۱ گلستانی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

البرز گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: گلستان حدود ۲۶۱ هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار بیکار ثابت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حوادث ناشی از کار در گلستان نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۶ درصد کاهش یافت، افزود: همچنین در سال گذشته شکایت‌های کارگری ۶ درصد و اخراج کارگران ۱۱ درصد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: سیل سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان را به مدت ۶ ماه بیکار کرد و بیمه بیکاری به آنها پرداخت شد.

وی به موضوع شیوع بیماری کرونا هم اشاره و بیان کرد: کرونا بیش از هر بخش به بخش خدماتی استان خسارت وارد کرد و تاکنون ۱۶ هزار و ۳۱۱ گلستانی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

مازندرانی با این توضیح که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر شرایط دریافت بیمه بیکاری را دارند، تصریح کرد: اولویت اصلی ما در سال جدید حفظ اشتغال موجود است.

وی به موضوع بیکاری در استان هم اشاره و بیان کرد: نرخ بیکاری گلستان در اسفندماه سال گذشته ۱۱.۹ درصد اعلام شد که نسبت به پائیز یک درصد کاهش داشت.

مازندرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و برای هفت هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۲ ب.ظ

دیدگاه