روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان :در تلاش جذب۱۰۰درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهوردر دو سال باقی مانده می باشیم

به گزارش صبح گلستان   رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان گلستان امروز (سه شنبه ۲۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: رسانه‎ها نقش اساسی و مهمی در توسعه استان و پویایی اقتصاد کشور ایفاء می‎کنند و جامعه را به سمت رشد و تعالی به حرکت در می‎آورند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه سیستم حاکمیت که به دنبال خدمت به مردم باشد به دنبال توسعه شبکه رسانه‎ای خواهد بود، ادامه داد: جامعه‎ای که در آن خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور نداشته باشند راحت‎تر به سمت سقوط حرکت می‎کند، خبرنگار ابعاد پنهان جامعه را به نمایش می‎گذارد و به اصلاح جامعه کمک می‎کنند.

روزبهان ضمن گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: در مسیری حرکت می‎کنیم که باید تعالیم اسلامی را توسعه دهیم و اگر نگاه ما به انقلاب اسلامی منصفانه باشد می‎بینیم که در بسیاری از حوزه‎ها از جمله عدالت اجتماعی موفق عمل کرده‌ایم.

وی به توسعه حوزه‎های مختلف علمی، نظامی، اجتماعی در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قطعا بسیاری از افراد این توسعه انقلاب اسلامی را بر نمی‎تابند و درصدد دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و از این رو شاهد جنگ اقتصادی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت‎های بسیار بالایی در زمینه‎های متعدد دارد که هنوز نتوانسته‎ایم از این ظرفیت‎ها برای بهبود جایگاه استان در اقتصاد کشور بهره لازم را ببریم.

روزبهان به وجود دریا به عنوان یکی از نقاط استراتژیک استان گلستان اشاره کرد و متذکر شد: از طریق دریا با پنج کشور بزرگ دنیا در ارتباط هستیم و این مهم امکان ترانزیت کالا را به ما با این کشورها می‎دهد.

وی به راه‎آهن ایران- ترکمنستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از این طریق به راحتی می‎توانیم به کشور چین وصل شویم و در مدت ۱۵ روز می‎توانیم با این کشور تبادل کالا و تجارت داشته باشیم که متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه اگر اتصال از طریق راه آهن اینچه‎برون- شاهرود اتفاق بیفتد به کریدور شرقی متصل می‎شویم، تاکید کرد: آینده اقتصاد در دنیا اقتصاد ریلی است و از این رو می‎بینیم کشوری مثل چین سرمایه‎گذاری زیادی در این زمینه انجام می‎دهد.

روزبهان به ظرفیت اقوام و مذاهب در استان گلستان اشاره کرد و افزود: این مهم می‎تواند ظرفیت خوبی را برای ما به وجود بیاورد و همچنین گردشگری می‎تواند یکی از دیگر حوزه‎های باشد که به اقتصاد استان کمک کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در استان گلستان بحث زیرساخت‎ها است، یادآور شد: متاسفانه در این حوزه بسیار عقب هستیم و با وجود زمین‎های حاصلخیز نتوانستیم از این ظرفیت‎ها به خوبی بهره‎وری داشته باشیم و یا مشکلات آب این اراضی را حل کنیم.

روزبهان افزود: با وجود اینکه استان گلستان را به عنوان یک استان کشاورزی یاد شده ولی حق مطلب را در این حوزه کشور به خوبی ادا نشد و ارزش تولیدات کشاورزی سه استان شمالی به اندازه یک فولاد مبارک اصفهان نیست.

وی به دومین سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و گفت: برکات خوبی این سفر برای استان گلستان داشت و اقداماتی که سازمان برنامه بودجه در تخصیص منابع و اقدام برای تدوین برنامه‎های بلند مدت و کوتاه مدت … در زمینه‎های سرمایه‎گذاری، فنی و توسعه منابع انسانی و مالی ماحصل دسترنج تلاش همکاران بنده است.

 وی اظهار کرد: در دو سال آینده ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای لایروبی دو کانال خزئینی و چاپاقلی دیده شده است و پیش از این نیز برای نجات خلیج گرگان اقداماتی انجام شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان ادامه داد: اختصاص اعتبارات استانی مربوط به سفر رئیس جمهور در استان‎های مختلف را رصد کردم و این اعتبارات را بر اساس زیرساخت و ظرفیت استان باید در نظر گرفت.

روزبهان افزود: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گلستان بسیار خوب بود و یک بودجه یک هزار و ۶۸۲ میلیارد تومانی از ردیف اعتبارات بودجه عمومی دولت برای استان دیده شده و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی هزینه خواهد شد.

وی گفت: برای بیمارستان ۳۲۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم ولی در صورت جلسه مصوبه از محل منابع یک درصد علوم پزشکی این بیمارستان‎ها تجهیز خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان گفت: در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبارات سفر رئیس جمهور را در دو سال باقی مانده ۱۰۰ درصد جذب کنیم.

روزبهان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد: ۹ هزار و ۱۴۳ نفر در آزمون شرکت داشتند و بنا است ۱۱۰ نفر در ۱۴ دستگاه استخدام شوند که ۲۲ نفر در سازمان مراتع و جنگل‎ها بوده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‎های خالی در دستگاه‎های استان روند جذب نیرو در استان با توجه به میزان بازنشستگی مثبت نیست ولی سیاست دولت برای چابک‎سازی دولت و تصدی‎گری‎ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان متذکر شد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی است و با ظرفیت‎هایی که داشت توافق شده بود که برگزاری این آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار شود.

روزبهان یادآور شد: درآمد در لایحه سالجاری ۵۲۸ میلیارد تومان بوده که ۸۴ درصد تحقق درآمد داشتیم و روند توسعه افزایش درآمد استان را شاهد هستیم و دو درصد نسبت به میانگین استان‎های کشور  تحقق درآمد استان بالاتر است.

وی گفت: اقتصاد کشور بر پایه نفت بوده و در صدد هستیم شاخصه‎های اقتصادی را مثبت کنیم و باید منابع درآمدی مالیاتی را توسعه دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان تاکید کرد: بودجه استان در سال ۱۳۹۷ دو رکن هزینه‎ای و تملکی دارد و در بودجه هزینه‎ای در سال گذشته ۳۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مربوط به حقوق و مزایا و هزینه‎های جاری دستگاه‎ها است و امید داریم تا پایان سال بتوانیم به ۱۰۰ درصد نزدیک شویم.

روزبهان افزود: بودجه عمرانی استانی ۶۰۴ میلیارد تومان بود و اعتبارات عمرانی میلی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است و در بودجه تملک استانی جذب ۳۴ درصد داشتیم که نرم کشور نیز در جذب این اعتبارات همین عدد است و در سرجمع ۴۱ درصد بودجه عمرانی استانی و ملی را جذب کردیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

دیدگاه