خدمت وظیفه در سال ۹۴ : ۲۱ ماه

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از صدا وسیما، سردار سرتیپ موسی کمالی گفت: با توجه به استقبال جوانان درنیمه دوم سال ۹۳ و برنامه ریزی های انجام شده برای استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه، فعلا بحت ضرورت افزایش خدمت سربازی منتفی شد.

وی افزود: با موافقت سردار سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزایش مدت خدمت دوره ضرورت تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و در سال ۹۴ نیز کماکان مقررات سال ۹۳ یعنی مدت ۲۱ ماه دوره ضرورت استمرار خواهد یافت.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در اجرای بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه بوده است و ستاد کل می تواند در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشند آن را به کمتر یا بیشتر از مدت یاد شده تغییر دهد.

سردار کمالی افزود: بر این اساس مدت خدمت دوره سربازی ۲۱ ماه است و در مناطق عملیاتی و امنیتی سه ماه، مناطق محروم دو ماه و نیز به ازای هر فرزند دو ماه از این زمان کسر خواهد شد.

وی گفت: مدت خدمت کارکنان وظیفه مامور به دستگاه های غیر نظامی به جز یگان حفاظت و دژبان همچنان برابر مقررات سال گذشته ۲۴ ماه خواهد بود و افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه