دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:اختصاص بیش از ۹ میلیارد ریال دارو به سیل زدگان در استان


‍ ?رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:?اختصاص بیش از ۹ میلیارد ریال دارو به سیل زدگان در استان

?رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اختصاص ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دارو به کمپ های اسکان سیل زدگان در استان خبر داد.

?دکترعبدالرضا فاضل تعداد تیم های تلاشگر داروساز که در دوشیفت صبح و عصر در عرصه سلامت مشغول ارائه خدمت به هم وطنان سیل زده بودند را ۱۲ تیم برشمرد و افزود: تعداد اقلام دارویی تامین شده نیز از مرز ۲۵۴۰ قلم دارد گذشت.

?رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بخش های خدمت رسان در سامانه فرماندهی حادثه دانشگاه را به ۴ بخش اساسی تقسیم کرد و اظهار داشت: ارشد هماهنگی و ارتباطات، امنیت، روابط عمومی و ایمنی بابرنامه ریزی های از پیش تعیین شده وظیفه خدمت رسانی، خدمات اورژانسی، و پیشگیری از بروز بیماری های واگیر و آسیب های روانی ناشی از آن را به عهده دارند.

?وی با اشاره به نحوه عملکرد حوزه پیش بیمارستانی تصریح کرد: همکاران عرصه سلامت در ۴۶۷ ماموریت تعداد ۳۳۷ حادثه دیده را به بیمارستان اعزام و ۲۳ بیمار با اورژانس هوایی دانشگاه به مراکز مرتبط منتقل شدند.

?دکترفاضل تعداد مراجعین به اورژانس و درمانگاه های مناطق سیل زده در حوزه بیمارستانی را نیز ۵۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۹۸ مورد بستری و ۴۷۲۲ نفر از خدمات سرپایی برخوردار شدند.

?به گفته وی ۳۶۱ مادرباردار ویزیت و ۱۰۴ زایمان نیز در این مدت انجام شد.

?رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در تمامی مراکز سیل زده اعم از گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، شهید صیاد شیرازی، پنجم آذر، دو مرکز صحرایی سپاه و ارتش آق قلا نیروهای متخصص در بخش های اطفال، زنان، داخلی، جراحی، ارتوپدی، اعصاب وروان، چشم، قلب، عفونی، پوست، ارولوژی و مامایی مستقر و آماده ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

?دکترفاضل با اشاره به حضور پزشکان متخصص آنکال در مراکز کلینیک دزیانی، روستای چن سویلی، بیمارستان صحرایی آق قلا و کمپ نمایشگاه در بخش های داخلی، پوست و عفونی تا ۱۳ فروردین جاری اظهار داشت: دستگاه های الکتروشوک، نوار قلب، مانیتورینگ و ۴ دستگاه ویلچر نیز برای تجهیز بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه مستقر در سیمین شهر تهیه شد.

?وی با اشاره به عملکرد بخش عملیات بهداشت در مناطق حادثه دیده ناشی از سیل در استان خاطر نشان کرد: تعداد کمپ های اسکان از سوی دانشگاه در روز اول فروردین ۶ کمپ بود که این رقم در روز ۱۳ فروردین به ۴۱ کمپ رسید.

?رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که در شهر گرگان ۱۰ محل اسکان جمعیت ۳۰۵۵ نفری را با ۷ تیم سلامت ثابت و سیار در ۲ شیفت تحت پوشش درمانی خود قرار دادند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در ۷ شهر استان، با استقرار ۴۴ محل اسکان و جمعیت ۶۹۶۳ نفر، ۱۲ محل استقرار تیم سلامت ثابت، ۲۲ تیم سلامت ثابت در ۲ شیفت و ۱۲ تیم سلامت سیار وظیفه خدمت رسانی به سیل زدگان را به عهده دارد که ۳ تیم دیگر نیز به صورت سیار داخل شهر در حال پوشش خدمات پزشکی به صورت منطقه ای هستند.

?دکترفاضل تعداد روستاهای حادثه دیده سیل اخیر در استان را ۶۳ روستا اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۷ هزار و ۷۱۱ مورد ویزیت توسط پزشکان، ۵۳۶ مورد ارجاع به سطح دو، ۲۵۵۶ویزیت توسط ماماها، ۲۷ هزار و ۲۸۴نسخه دارویی و ۳ هزار و ۷۰۸ خدمت پرستاری تاکنون ارائه شده است.

?وی همچنین به ارائه خدمات سلامت روان و آموزش سلامت در کمپ ها اشاره کرد و گفت: به ۳۵۷ نفر دچار افسردگی، ۲۸۹ نفر اضطراب، ۲۵۳ نفر ارجاع به روان پزشک و به ۱۰۰۰ نفر خدمات روان شناختی ارائه شده است.

?گفتنی است وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی از رییس دانشگاه و همکاران بهداشتی و درمانی به منظور کاهش آسیب های ناشی از سیل در استان گلستان تقدیر و تشکر کرد.

?وی در نامه ای از اقدامات سریع دانشگاه پس از وقوع سیل و خسارات به بار آمده و اقدامات پیشگیرانه موثر در ان تشکر کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۸ ب.ظ

دیدگاه