تحلیلی بر انتخابات اتاق بازرگانی گرگان( سایت گرگان خبر)

بعد از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ و غالب شدن گفتمان اعتدال گرایی، توسعه و مبارزه با فساد قالب های ادراکی و فضای های عملیاتی دولتمردان کابینه تدبیر و امید را در بر گرفت و در این بین تنش زدایی در عرصه بین الملل و سامان دهی اقتصاد در عرصه داخلی در دستور کار قرار گرفت.

نظر به اهمیت مسائل اقتصادی و با توجه به نقش موثر اتاق های بازرگانی دکتر محمد نهاوندیان که پیش از این رئیس اتاق بازرگانی ایران بود به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور دکتر روحانی منصوب شد تا در هم تنیدگی سیاست و اقتصاد به منظور تسهیل روند توسعه و پیشرفت به منصه ظهور برسد.

هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان موسوم به اتاق بازرگانی گرگان با اعلام نامزدی ۵۱ نفر از نخبگان اقتصادی بخش خصوصی دوشنبه ۱۸ اسفند همزمان با سراسر کشور در محل اتاق گرگان برگزار می شود.

فعالین اقتصادی استان که دارای کارت بازرگانی می باشند می توانند از بین نامزدها ۱۵ نفر را در گروه های صنعت ۵ نفر، بازرگانی ۵ نفر، ‌کشاورزی ۳ نفر و معدن ۲ نفر برای هدایت پارلمان بخش خصوصی انتخاب نمایند تا علاوه بر دفاع از منافع اعضای اتاق، مشاوران اقتصادی تصمیم گیرندگان در استان و حتی کشور باشند.

اتاق گرگان یکی از قدیمی ترین نهادهای بخش خصوصی در کشور تلقی می شود که از سال ۱۳۱۱ فعال بوده اگرچه عموما اشخاص متنفذ و بازرگانان در اتاق فعالیت داشته اند اما با ارتقا این نهاد مدنی شاهد تخصصی و جامع شدن آن در حوزه های اقتصادی دیگری نظیر صنعت ، معدن و کشاورزی بوده ایم.

رقابت ۵۱ نامزد برای کسب ۱۵ کرسی پارلمان خصوصی گرگان در قالب سه گروه یا ائتلاف جلوه گری می نماید. ائتلاف ۱۵ نفره راه فردا که با محوریت بهرامی و عابدی تشکیل شد، ائتلاف آتیه نگر که در آخرین لحظات ترکیب خود را نتوانست کامل کند اما همچنان در فضای رقابتی قرار دارد و گروه تدبیر و توسعه که شاخص ترین ائتلاف در این رقابت ها ارزیابی می گردد.

گروه تدبیر و توسعه با ارتباط مستمر با فعالین اقتصادی استان و برگزاری ۷ پنل تخصصی پیرامون مسائل اقتصادی استان در شهرهای گرگان ، آق قلا و گنبد و انعکاس آن در رسانه ها، برنامه های خود را به صورت دقیق و مستدل به جامعه مدنی ارائه کرد.

ترکیب نخبگان اقتصادی با تجریه ای نظیر حشمت الله درمانی، رحمان قره باش و حمید دامغانی در کنار متخصصینی نظیر دکتر فرخ قبادی ، دکتر مسعود قطب عمادی و دکتر رضا مبصری لیست ۱۵ نفره گروه تدبیر و توسعه را برای نخبگان اقتصادی و علاقه مندان به توسعه از جذابیت فزونتری برای انتخاب شدن برخوردار کرده است.حامد صمدلویی ( دکترای علوم سیاسی )-

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه