دکتر یغمائی رئیس دانشگاه جامع گلستان بهترین راه حل کمک به آموزش عالی استان ادغام دو دانشگاه علوم کشاورزی و دانشگاه جامع می باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و ادب پایگاه خبری البرز گلستان دکتر یغمائی رئیس دانشگاه جامع گلستان امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان حضور پیدا کرد و ضمن تبین برنامه های این دانشگاه به سوالات اکثر خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

دکتر یغمایی ضمن مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه حاضر در نشست اعلام نمودکه : اولین رسالتی که بر دوش شماست ما وظیفه داریم شما به ما گوشزد کنید ووظائف شما بسیار مهم است و آن وظائفی که دین ما به آن سفارش کرده ترویج فرهنگ راستگویی می باتشد.

وی ضمن مظلوم واقع شدن دانشگاه جامع آنرا دانشگاهی نام برده است که به آن ظلم شده است و از جامعه خبرنگاری خواسته شد ه است  در این امر به دانشگاه کمک کنید.
وی ضمن بیان این نکته که در حق ۳۵۰۰دانشجو و ۲۵۰کارمند ظلم شده است اظهار داشت : من به این دولت و وزارتخانه و وزیر امیدوارم .

۸۰درصد از اعتبارات دانشگاه گلستان صرف هزینه حقوق اساتید و کارمندان می شود
دکتر یغمائی ضمن اعلام این مطلب که ۸۰درصد از اعتبارات دانشگاه گلستان صرف هزینه حقوق اساتید و کارمندان می شودمی و رتبه دانشگاه شود تاکید کرد: اگر دانشگاه منایع طبیعی و دانشگاه گلستان با هم تجمیع شود در بالا رفتن کیفیت علمی و فرهنگی دانشگاه می تواند کمک فراوانی را داشته باشد.
وی ضمن گلایه از عدم جایگاهی ثابت برای دانشجویان و دانشگاه از ساختمان سبز جهاد کشاورزی نام برد که آنهم مورد تقاضای دانشگاه علوم پزشکی واقع شده است .
دکتر  یغمائی تجمیع دو دانشگاه علوم کشاورزی و دانشگاه جامع را بهترین راه حل کمک به آموزش عال استان نام برد واعلام کرد: تا زمان ساخته شدن ساختمان دانشگاه گلستان در سرخنکلاته  برای بالا بردن کیفیت خدمات و آموزش به دانشجویان این تجمیع بسیار تاثیرگذار می باشد

وی تاکید کرد: قرار بود دانشگاه منابع طبیعی براساس مستندات موجود و صورت جلسات موجود پردیس قدیم دانشگاه منابع طبیعی را در اختیار دانشگاه گلستان قرار دهد که متاسفانه این اقدام تا کنون انجام نشده است

تشکلات در دانشگاه باید فعال باشند و سخنرانی ها باید برود به سمت بحث و مناظره
رئیس دانشگاه جامع گلستان در باره کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه تصریح کرد: کرسی آزاد اندیشی قاعده و دو طرف دارد که یک داور از طرف دانشگاه تعیین می شود ولی تاکنون گروهی طالب نبوده است .
وی ضمن اعلام آزاد بودن جریانهای سیاسی قانونی در این دانشگاه از حضور عارف و جلیلی در این دانشگاه برای ایراد سخنرانی  نام برد و اظهار داشت : تا کنون در این دانشگاه  کسی بابت حرف سیاسی مواخذه نشده است ولی اهانت کردن نیز قانون خود را دارد
وی تاکید کرد: تشکلات باید فعال باشند و سخنرانی ها باید برود به سمت بحث و مناظره ضمن اینکه با توجه به فشارهای سیاسی در دوره قبل دانشجویان از حضور در جریانهای سیاسی می ترسند و معتقند که این حضور برای آنان هزینه دار می باشد.
دکتر یغمایی سه نسل دانشگاهی را آموزش محور و پژوهش محور و دانشگاه کار آفرین نام برد که هر کدام دغدغه های زمان خود را داشتند.

وی در باره نقش و فعالیت نمایندگان استان گلستان اظهار داشت : نقش نمایندگان عالی می باشد و ما در این مدت غیر از یک نماینده استان از بقیه نمایندگان استان چیزی ندیده ایم و امیدواریم که آن نیز در این امر ما را یاری دهند.
رئیس دانشگاه جامع در باره استفاده از ظرفیت خیرین دانشگاه سازاعلام نمود : با توجه به دانشگاه هم ردیف ما از این ظرفیت بهره مند می باشند ما تاکنون رسما به این کار دست نزده ایم و غالبا کمکهای در این زمینه می شود و ما سعی نموده ایم در این زمینه بصورت چراغ خاموش حرکت می کنیم.

معاونت پزوهشی دانشگاه :پژوهش و فناوری لارمه یک کشور
در این نشست دکتر اقدسی معاونت پزوهشی دانشگاه پژوهش و فناوری را لارمه یک کشور نام برد وی ضمن اعلام مبلغ بیش از ۲میلیارد تومان بات قراردادپژوهشی با بیرون از دانشگاه رفع مشکلات مربوط به دستگاهها و ادارات را از وظائف دانشگاه اعلام کرد.
وی همچنین از عقد قرارداد ۲۸طرح و پزوهش با دانشگاه نام برد و رتبه دانشگاه را بر اساس اعلام مرکز موسسات پزوهش ایران وکشورهای اسلامی بر اساس اطلاعات سال ۹۲ رتبه ۴۴ اعلام نمود.
دکتر اقدسی از مهمترین کارهای انجام شده در این دانشگاه را فرهنگ سازی نام برد که دانشجو با مقوله کار آفرینی آشنا می شود و برگزاری تورهای صنعتی وکسب رتبه های مختلف کشوری توسط اساتید را از افتخارات این دانشگاه نام برد.

دو راهبرد اصلی معاونت آموزش وزارت علوم :کیفی سازی آموزش عالی و توسعه هدفمند آموزش عالی

همچنین دکترغلامحسین شمانیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گلستان دو راهبرد اصلی معاونت آموزش وزارت علوم را کیفی سازی آموزش عالی و توسعه هدفمند آموزش عالی نام برد
وی کل دانشجویان استان گلستان را نود و ۱هزار و ۴۰۹دانشجو اعلام نمود که از این تعداد تقریبا ۴۸درصد زن و ۵۲درصد مرد می باشند .
دکتر شمانیان پذیرش دانشجو در سال جدید را ۹۳۵ پذیرش اعلام نموده ضمن اینکه ادانشجویان ثبت نامی در رشته کارشناسی ارشد ۱۷۷نفر در دوره قبل نام برده که در این دوره به ۲۶۷ نفر ثبت نامی رسیده است.

معاونت دانشجویی و فرهنگی : نه خوابگاه نه سالن ورزشی و نه سلف سرویس
همچنین دکتر غلامرضا خوشفرمعاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان در ادامه نقش رسانه ها را معرفت افزائی و دانش افزائی بیان نمود
وی در حوزه رفاهی اظهار داشت : در حوزه رفاهی حتی ۱متر خوابگاه نداریم و کلیه خوابگاهها استیجاری و غیر دولتی و پانسیون با هزینه شخصی دانشجویان میباشد ضمن آنکه سلف سرویس نیز بصورت امانی استفاده می شود و سالن ورزشی اصلا ندایم و غالبا سالن های ما اجاره ای می باشد.ضمن آنکه متاسفانه در امور رفاهی با کسب ۲۳۳ امتیاز از میانگین کشور که ۳۳۰ امتیاز می باشد پایین تریم .

معاون اداری و مالی دانشگاه گلستان:عدم وجود هویت مستقل برای دانشگاه گلستان
دکتریداالله هزارجریبی معاون اداری و مالی دانشگاه گلستان در ادامه جلسه با ارائه گزارشی از روند ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی دانشگاه گلستان در سرخنکلاته ، گفت : حدود ۷۵ درصد از اعتبارات دانشگاه صرف پرداخت هزینه های حقوق پرسنل و اساتید دانشگاه می شود.
وی مشکل اساسی را عدم وجود هویت مستقل برای دانشگاه گلستان دانست و افزود: با توجه به مشکلات در گذشته پروژه های عمرانی دانشگاه متوقف شده بود و دانشگاه تمام تلاش خود را برای پیشبرد ساخت و ساز می نماید و با حضور دکتر یغمایی این ساخت و ساز سرعت بیشتری را گرفته است.

IMG_9303

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۷ ب.ظ

دیدگاه