مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان از برگزاری نخستین سوگواره استانی ازکرانه های کوثر به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان جواد طبرسا، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گفت: نخستین سوگواره استانی ازکرانه های کوثر به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان و با همکاری ستاد حضرت فاطمه (س) استان گلستان در دو بخشِ شعر و خوشنویسی برگزار می شود.

وی افزود: اهداف برگزاری سوگواره از کرانه های کوثر عرض ادب به ساحت ملکوتی ام ابیها، فاطمه زهراء (س)،

آشنایی شاعران با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و تدوین یک اثر مقدس هنری در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س) به زبان شعر است.

جواد طبرسا با بیان اینکه موضوعات نخستین سوگواره استانی ازکرانه های کوثر، حضرت فاطمه(س) الگوی عفت و پاکدامنی، حضرت فاطمه(س) برترین همسر، جایگاه نماز و عبادت در سیره فاطمی و… است تصریح کرد: در بخش شعراسماعیل جاجرمی، محمد زمان گلدسته و احمد نعمت زاده و همچنین در بخش خوشنویسی حجت الله آقا بابایی، مجید علیزاده و شهرام دیده خانی داوری سوگواره را عهده دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۱ / ۱۳۹۴/۱ همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است.

گفتنی است دبیر خانه سوگواره به سه نفر برتر در هر دو بخش جوایزی اهداء و همچنین هیات داوران تعدادی از آثار( اشعار) را انتخاب و از صاحبان اثر جهت حضور و قرائت شعر در آیین اختتامیه دعوت به عمل خواهد آورد و در بخش خوشنویسی اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار پذیرفته شده خواهد کرد و ضمناً به کلیه شرکت کنندگانی که آثاری به دبیر خانه ارسال نموده اند گواهی شرکت تقدیم خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۰ ب.ظ

دیدگاه