نماینده پارلمان عراق : به کمک مشاوران پیشکسوت ایرانی بر داعش غلبه کرده ایم

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از ایرنا حسن محسن الساعدی ، تصریح کرد: ما به کمک مشاوران ایرانی سرزمین های وسیعی را در شمال و غرب عراق از کنترل داعش خارج کردیم.

وی تاکید کرد که کسی نیست نداند که ایران با گفتار و عمل خود در کنار مردم عراق در جنگ علیه تروریسم ایستاده و این را عملا ثابت کرده و قابل کتمان نیست.

الساعدی که خود از فعالان سازمان بدر از مهمترین گروههای ‘الحشد الشعبی’ است، نقش این نیروها را در جنگ علیه داعش بسیار تعیین کننده توصیف کرد و گفت که نیروهای این سازمان از روز اول که فتوای مرجعیت عالی آیت الله علی سیستانی منتشر شد، به سوی مناطق نبرد شتافتند که بعضی ها حتی با سلاح های شخصی خود وارد معرکه شدند.

وی، نیروهای این تشکیلات را قهرمان خواند و افزود که نیروهای بدر قبل آنکه دولت بتواند داوطلبان جنگ را سازماندهی کند، ابتکار عمل را در بسیاری از محورها به دست گرفت و اکنون از گروههای تعیین کننده در میان نیروهای ضد تروریستی حاضر در عراق محسوب می شود.

این نماینده پارلمان عراق درباره ماهیت داعش نیز گفت که این گروه هیچ ربطی به دین اسلام و مسلمانان ندارد و اساسا احترامی نیز برای اسلام قایل نیست.

به گفته وی، داعش روی دیگر حزب بعث است که از این پس جایگاهی در عراق نخواهد داشت.

گروه تروریستی داعش در تابستان گذشته با حمایت برخی کشورهای منطقه ، برخی از بخشهای خاک عراق و سوریه را اشغال کرد.

این گروه در هفته های اخیر با تحمل شکستهای سنگینی از ارتش و نیروهای مردمی عراق برخی مناطق اشغالی عقب نشینی کرده است .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۰ ق.ظ

دیدگاه