وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان گلستان:به‌عنوان دولتمرد به‌هیچ عنوان فاصله طبقاتی را نمی‌پذیرم/درکمال تأسف قله‌های ثروت درکنار حفره‌های فقروجود دارد

-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:فاصله طبقاتی را به‌هیچ عنوان نمی‌پذیرم/ ضرورت تقویت تاب‌آوری اقتصادی و مقاومت در حوزه تولید

_وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : با وجود آنکه برخی معادن دارای ایمنی‎های کامل نیستند اما مردم گلستان با سخت‎کوشی در این معادن مشغول به کار هستند.

_واحدهای تولیدی با نرخ ٢۵ درصد تسهیلات اعطایی نمی‎توانند به فعالیت ادامه دهند،

-یکی از لوازم صیانت از اشتغال موجود کاهش نرخ تسهیلات اعطایی است

_همه باید مالیات بدهند اما در شرایط تنش اقتصادی سازمان مالیات و یا سازمان‎های دیگر مانند تأمین اجتماعی باید با درک شرایط موجود توجه بیشتری داشته باشد و با ایجاد شرایط مدارا مسیر صحیح را طی کنند

-امروز مسؤولیت رسیدگی به زندگی فقرا بر عهده من قرار دارد و این بار بر دوش من سنگینی می‎کند که برای تحقق این هدف از همه شرکای اجتماعی و خیرین کمک می‎طلبم.

-گرچه فاصله طبقاتی موجود در استان پدیده مطلوب نیست اما قله‎های ثروتی نیز در استان وجود دارند که می‎توانند به استان کمک کنند و باید خیرین را برای خیر جمعی دور یکدیگر جمع کنیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد شریعتمداری صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: در تحریم‎های ظالمانه دشمنان به سر می‎بریم و سال‎ها است که مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی سخن گفتند که تحقق آن می‎تواند با بحران‎های اقتصادی و جنگ اقتصادی دشمن مقابله کند.

وی با بیان اینکه ما همواره تحت فشار و تحریم‎های دشمن قرار داشتیم اما ایام فعلی یکی از سخت‎ترین دوران‎ها است گفت: دشمن با فشار اقتصادی و اعمال تحریم‎ها می‎خواهد مقاومت ملت ایران را بشکند اما موفق نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز آمریکا به تنهایی به تحریم‎ها ادامه می‎دهد افزود: امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان تحریم‎ها را اقدامی ناجوانمردانه می‎دانند و از حقانیت جمهوری اسلامی ایران سخن می‎گویند و با ما همراهی می‎کنند.

شریعتمداری بیان کرد: روز ١٣ آبان را روز صفر شدن و کاهش صدور نفت خام ایران قرار دادند اما هیچ‎گاه نتواستند به اهداف خود دست یابند گرچه فشارهایی اعمال کردند.

وی افزود: ما در اقتصاد مقاومتی باید به موضوعاتی از جمله ترفند دشمن در حوزه نفت بپردازیم و باید بتوانیم در عرصه‎های گوناگون در تاب‎آوری اقتصادی ایران موفقیت‎های بالاتری داشته باشیم و آن را ارتقاء دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه تاب‎آوری اقتصادی و مقاومت در حوزه تولید باید تقویت شود، اذعان کرد: باید از اقتصاد مقاومتی در راهبردی‎ترین زمینه‎ها استفاده کرد تا اقتصاد از تکانه‎های برون‎زا ایمن شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در شرایطی که دشمن به‎دنبال بیکار کردن نیروهای ما است ستاد اقتصاد مقاومتی در اصل مهم باید به‎دنبال صیانت از اشتغال موجود باشد و برای تحقق این مهم اقدام مقابله‎ای داشته باشد و صیانت از اشتغال موجود نیازمند تصمیمات اساسی است.

شریعتمداری یادآور شد: اگر دلار با افزایش قیمت همراه بود سرمایه‎ در گردش همه واحدهای موجود باید افزایش یابد و برخورداری واحدهای تولیدی از سرمایه در گردش مناسب ضرورت دارد که شورای پول و اعتبار باید نسبت به این مهم اقدام کند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با نرخ ٢۵ درصد تسهیلات اعطایی نمی‎توانند به فعالیت ادامه دهند، افزود: استفاده اهرمی از بودجه برای صیانت از اشتغال وضع موجود با کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی برای فعالیت واحدهای تولیدی محقق می‎شود در واقع یکی از لوازم صیانت از اشتغال موجود کاهش نرخ تسهیلات اعطایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اگر در اعطای تسهیلات دقت نشود و هدفمند نباشد به پول‎پاشی و هدررفت منابع تبدیل می‎شود لذا نظارت بر ایجاد اشتغال به ازای هر ریال از تسهیلات اعطایی باید در دستور کار دستگاه‎ اجرایی ذی‎ربط قرار بگیرد.

شریعتمداری با بیان اینکه در مجموع استان گلستان با منابع تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال روستایی بیش از سهمیه تخصیصی در کشور جایگاه مطلوبی دارد، گفت: استان گلستان از ظرفیت اشتغال کامل برخوردار است، در سال‎هایی میزان بیکاری در استان گلستان کمتر از پنج درصد بود و اگر تنها با اتکا به کشاورزی اشتغال ایجاد شود بخش زیادی از مشکلات این حوزه در استان حل می‎شود حال آنکه گلستان از پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های بسیاری در حوزه‎های مختلف از جمله گردشگری و .. برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید مالیات بدهند اما در شرایط تنش اقتصادی سازمان مالیات و یا سازمان‎های دیگر مانند تأمین اجتماعی باید با درک شرایط موجود توجه بیشتری داشته باشد و با ایجاد شرایط مدارا مسیر صحیح را طی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با حفظ مسائل زیست‎محیطی باید از ظرفیت‎های معدن در استان استفاده شود، تأکید کرد: باید برای ایجاد صنایع بزرگ در استان اقدام شود و از ظرفیت مرزی در استان استفاده شود.

شریعتمداری یادآور شد: امروز مسؤولیت رسیدگی به زندگی فقرا بر عهده من قرار دارد و این بار بر دوش من سنگینی می‎کند که برای تحقق این هدف از همه شرکای اجتماعی و خیرین کمک می‎طلبم.

وی تأکید کرد: گرچه فاصله طبقاتی موجود در استان پدیده مطلوب نیست اما قله‎های ثروتی نیز در استان وجود دارند که می‎توانند به استان کمک کنند و باید خیرین را برای خیر جمعی دور یکدیگر جمع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: با وجود آنکه فاصله طبقاتی و شاخص فقر در استان گلستان وضعیت مطلوبی ندارد اما مردم گلستان امیدوارترین استان و مردم به آینده کشور هستند که این عنصر بسیار مهمی است.

شریعتمداری با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ  تمایل مهاجرت به خارج بیست و هشتمین استان است و از لحاظ احساس عدالت ششمین استان کشور است، تصریح کرد: استان گلستان همزیستی مسالمت‎آمیز خوبی دارا است و رنگین‎کمان اقوام و ایران کوچک شناخته می‎شود.

وی گفت: استان گلستان از بین ٣١ استان کشور هشتمین استان در اعتماد سیاسی است و از گذشته‌های دور بزرگانی را در استان داشته و ۴ هزار شهید را تقدیم نظام کرده و مردم سخت‎کوشی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برخی معادن دارای ایمنی‎های کامل نیستند اما مردم گلستان با سخت‎کوشی در این معادن مشغول به کار هستند.

شریعتمداری وحدت بین اقشار مختلف سیاسی در استان گلستان را نشانه زیبایی انقلاب اسلامی دانست.

https://www.tamin.ir/News/Item/69090/91/69090.html

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ

دیدگاه