تاکید نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان بر ضرورت احداث ورزشگاه های چند منظوره در شرق و غرب استان

با توجه به اهمیت سلامتی، شادابی و نشاط در بین کارکنان تامین اجتماعی احداث ورزشگاه های چند منظوره در شرق و غرب استان گلستان ضروری است.

البرز گلستان/مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در چهارمین جلسه هم اندیشی ورزشی در محل آن اداره کل با بیان مطلب فوق گفت: این استان دارای ٣٩۴ نفر نیروی انسانی است که به بیش از ٧٣٠ هزار نفر گلستانی خدمات ارائه می کنند و این اهمیت برگزاری مسابقات ورزشی و مشغول شدن هریک از کارکنان در یک رشته خاص را می رساند.

علی اصغر نیک نیا افزود اختصاص اعتبار و سرانه ورزشی مطلوب به هر ورزش در سازمان باعث سلامتی و شادابی بیشتر کارکنان و در نتیجه باعث افزایش کیفیت کار و بهره وری آنان می شود و قطعا ورزش و سلامتی یکی از پایه های توسعه پایدار است.

وی عنوان کرد: استان گلستان دارای ١٣ شعبه ثابت، شش شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است که به بیش از ٧٣٠ هزار نفر بیمه شده خدمات رسانی می کنند.

نیک نیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ٢۴٣ هزار و ٧٠٠ نفر بیمه شده اصلی و ٣٧  هزار و ١٠٠ نفر مستمری بگیر و چها هزار و ۵٠ نفر نیزمقرری بگیر بیکاری در این استان هستند.

وی اعلام کرد: در آمد مصوب این سازمان دراستان گلستان حدود ٧۶٠ میلیارد تومان و هزینه آن نیز ٧٢٠ میلیارد تومان است و با وجود در آمدهای وصول شده از نظر میزان درآمد نسبت به سال گذشته ١٧ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: برای پیشبرد بهتر امور از جمله برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی تعامل خوبی بین دو بخش بیمه ای و درمانی و نیز تعاملات خارج سازمانی با هیئت های ورزشی مختلف وجود دارد و این اهمیت جایگاه ورزش و سلامتی در بین کارکنان را می رساند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان نیز گفت: بی شک دو مقوله امنیت و سلامتی از شاخص های مهم توسعه است و مدیران ارشد سازمان نیز بر این دو شاخص تاکید دارند.

دکتر احمد نصرتی افزود: ورزش، تغذیه و صحت روحی و روانی افراد از پیش نیازهای سلامتی هستند و برای داشتن نیروی انسانی سالم و کارآمد اهمیت دارند و این سه پیش نیاز و تغییر فرهنگ در این راستا اهمیت خاصی در جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش درمان گلستان تعداد بیش از یک هزار و ٢٠٠ نفرنیروی انسانی مشغول خدمت هستند که از این بین تعداد ٢۵٠ نفر مرد و ٣٠٣ نفر زن بطور حرفه ای به ورزش می پردازند.

وی عنوان کرد: تمام تصمیمات ورزشی در این استان کمیته ای است که مدیر درمان، معاونان،کارشناسان ارشد ستاد و نیز مسئولین ورزشی استان اعضای آنها هستند.

وی ادامه داد: بیشترین رشته های ورزشی نیز در تامین اجتماعی استان کوهپیمایی، آمادگی جسمانی، شنا، والیبال، فوتسال و بدمینتون است و حضور خانواده ها در راهپیمایی عمومی پررنگ است.

این مسئول گلستانی تامین اجتماعی نیز بر ساخت سالن های چند منظوره در شرق و غرب استان تاکید کرد و گفت: این استان در پشت طبیعت زیبای خود محرومیت های نحفته ای دارد و لازم است تا در نگاه بودجه ای به این استان اهمیت بیشتری داده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: نقش این سازمان در ایجاد توسعه پایدار بسیار مهم است و بی شک سلامتی کارکنان آن باعث افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان است.

رئیس اداره تربیت بدنی تامین اجتماعی نیز گفت: بی شک همه مدیران ارشد سازمان نگاه ویژه ای به مقوله ورزش و سلامتی کارکنان دارند و برگزاری المپیاد های ورزشی سالیانه و حضور مسئولان تربیت بدنی سازمان در نشست های هم اندیشی استان گواه بر آن است.

اشتری افزود: نگاه علمی و مطالبه گرانه مدیران تامین اجتماعی گلستان از جمله مسائل ورزشی و عمرانی مربوطه نیز خود گواه بر اهمیت سلامتی و ارتقای شادی و نشاط در بین کارکنان است.

وی خاطر نشان کرد: بودجه تربیت بدنی و ورزش این سازمان در سال جاری با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و فشارهای نقدینگی در سال ٩۶ به میزان ١٠ درصد افزایش داشت و این اهمیت جایگاه ورزش در سطوح بالای سازمان را می رساند.

رئیس اداره تربیت بدنی تامین اجتماعی اظهار کرد: امورات رشته های ورزشی در این سازمان به هیئت های ورزشی واگذار شده و اعضای آنها را نیز شرکت کنندگان در المپیاد ها و نیز ورزشکاران حرفه ای در نشست های مربوطه انتخاب می کنند و این هیئت ها تمام آئین های رشته های ورزشی مختلف و مسابقات را تدوین کرده و به مسئولان تربیت بدنی سازمان ارائه می کنند.

گفتنی است جلسه هم اندیشی ورزشی تامین اجتماعی ادارات کل و مدیریت درمان استانهای گلستان، سمنان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در اداره کل تامین اجتماعی گلستان با حضور مسئولان و مدیران اداره تربیت بدنی آن سازمان برگزار شد.

تهیه خبر : محمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۲ ق.ظ

دیدگاه