مدیرکل گمرکات گلستان: صادرات چمدانی از گلستان ۱۲ درصد افزایش یافته است

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان علی شامانی در گنبدکاووس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۱۶۲ کیلوگرم کالا به صورت صادرات چمدانی از استان گلستان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد یافته است.

وی افزود: تردد مسافران از تنها مرز زمینی استان گلستان نیز ۱۱ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۴۹ هزار مسافر از این مرز تردد کردند.

مدیرکل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲ هزار و ۹۴۰ دستگاه کامیون نیز از گمرک مرزی اینچه برون با عنوان ترانزیت خارجی تردد داشته‌اند که ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

شامانی با بیان اینکه ۲۷۱ میلیون دلاری در ۱۱ ماهه نخست سال۹۳ از مرز اینچه برون کالا صادر شده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات از گمرکات گلستان در سال ۹۳ به حدود ۳۰۰ میلیون دلار برسد.

وی افزود: قطعات سوله، پنیر، میلگرد آهنی، گوشت مرغ منجمد، رب گوجه‌فرنگی، لوله پلی‌اتیلن، خوراک آماده طیور، سیمان، انواع درختچه‌های فضای باز و تیربتنی از کالاهای مهم صادراتی از گلستان است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: کالاهای صادراتی از گمرکات گلستان به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان، چین، مالزی، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، هند، تایوان، روسیه، ترکیه و ویتنام صادر شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۲ ق.ظ

دیدگاه