طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان :بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد ثمره بیکاری جوانان است

البرز گلستان/معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ایجاد نمایشگاه و بازارچه های دائمی عرضه محصولات تولیدی، در مشاغل خانگی را از ضروریات حوزه اشتغال استان عنوان کرد.

“علی اصغر طهماسبی” در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به موضوع اشتغال برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق شعار “هر خانه یک کارگاه” هر کدام از دستگاههای عضور کارگروه اشتغال می بایست به وظیفه مندی خود پایبند باشد و اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در اغلب کارگروهها و جلسات در خصوص مسأله خود اشتغالی، موضوعاتی را بیان کرده و راه کارهایی ارائه داده ایم، اما متأسفانه برخی از دستگاهها هنوز اقدام خاصی در این حوزه صورت نداده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تأکید کرد: باید با همکاری و نظارت فرمانداریها، سازمان همیاری شهرداریها و بخشداریها تفاهم نامه ای بین دستگاههای متولی اشتغال و شهرداریها به منظور ایجاد مکانی برای عرضه تولیدات تحت اشتغال خانگی و کارگاههای کوچک، منعقد شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد ثمره بیکاری جوانان است، بنابراین همه وظیفه داریم برای این مهم به سهم خودمان قدم برداریم.

وی در ادامه نقش سازمان فنی و حرفه ای را در آموزش مهارت های لازم به جوانان در حوزه اشتغال بی بدیل خواند و از زحمات آنها تقدیر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: امروز تعداد فارغ التحصیلان ما با رشد چند برابری نسبت به یک دهه قبل مواجه شده و از طرفی تنها تعداد محدودی می توانند صاحب مشاغل دولتی شوند، بنابراین باید فکری جدی برای اشتغال فارغ التحصیلان کرد.

طهماسبی در پایان بر پیگیری بیمه مشاغل خانگی و اعطای وام های خود اشتغالی تأکید کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه