مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان از صدور ۳۴۳ تاییدیه برای آسانسورهای گلستان در سال جاری خبر داد

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور ۳۴۳ تاییدیه برای آسانسورهای گلستان در سال جاری خبر داد.
محمود فرمانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استاندارد گلستان گفت: یکی از وظایف اداره کل استاندارد گلستان که در تمام طول سال به طور پیوسته و مستمر اجرا می شود؛ بازرسی فنی از آسانسورها است.
وی با اظهار این مطلب که بخش عمده ای از این بازرسی ها مربوط به آسانسورهایی است که در ساختمان های نوساز نصب شده اند گفت: با توجه به این که صدور گواهی پایان کار توسط شهرداری ها منوط به ارائه تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور شده است در سال جاری تا کنون ۳۰۰ تأییدیه اولیه صادر شده است.
دبیر شورای استاندارد گلستان در مورد بازرسی های ادواری آسانسورها گفت: بازرسی های ادواری موضوعی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد و نیازمند یک عزم جمعی توسط سازمان های ذیربط است.
وی با اذعان این مطلب که در سال جاری تا کنون ۴۳ تأییدیه ادواری صادر شده است؛ گفت: استاندارد گلستان به نوبه خود از طریق مکاتبه با ساختمان هایی که آسانسورهای آنها پیش از این تأییدیه اولیه را دریافت کرده اند، آنان را به اخذ تأییدیه های ادواری تشویق می کند.
فرمانی یکی دیگر از اقدامات استاندارد گلستان را در نظر گرفتن سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۷ برای ارسال گزارشات مردمی برشمرد و گفت: شهروندان عزیز به عنوان چشمان بینا و یاوران استاندارد می توانند در صورت برخورد با آسانسورهای ناایمن، مراتب را از طریق این سامانه، به استاندارد گلستان اطلاع دهند تا با کمک آنان، نظارتی به وسعت استان، داشته باشیم.
وی با اشاره به همکاری مردم با استاندارد گفت: در سال جاری تا کنون ۵۰ گزارش به این سامانه ارسال شده است که پس از پیگیری های به عمل آمده، نهایتاً ۱۸ آسانسور به دلیل عدم اقدام جهت اخذ تأییدیه، پلمب شدند.
مدیرکل استاندارد گلستان افزود: خوشبختانه پس از آن، بخش عمده ای از آسانسورهای پلمب شده، نسبت به اصلاح و رفع نقص اقدام کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه