سی امین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۲۹بهمن در گلستان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار البر زگلستان ، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، اظهار کرد: همراهی با هنرمندان بزرگ موسیقی ایران در کشور و ایجاد رقابت سالم در استان از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی در خصوص گروه های حاضر در این جشنواره توضیح داد: ۱۴ گروه در قالب گروه نوازی و تکنوازی، در بخش میدانی و موسیقی صحنه در این جشنواره حضور دارند.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه این جشنواره با حضور یک گروه از کشور اتریش برگزار می شود، ادامه داد: پنج گروه در بخش اجراهای موسیقی صحنه ای، سه گروه در شاخه های موسیقی پاپ و هفت گروه در موسیقی سنتی اجرا خواهند داشت.

وی اجرای آئین های سنتی مردم این استان را از دیگر برنامه های این جشنواره دانست و اذعان کرد: این برنامه با هدف آشنایی مردم با آئین و رسوم کهن این منطقه برگزار می شود.

حجت الاسلام فضیلت برپایی آئین حنابندان رامیان، آئین شاد باش گنبد، آئین ذکر خنجر بندر ترکمن، آئین رقص چوب روستای نومل گرگان و آئین سرتراشان روستای آلوکاته گرگان را از جمله برنامه های میدانی این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان این که برگزاری اجراهای متنوع در سبک‌های مختلف تماشاگران زیادی را به جشنواره می‌کشاند، اظهار کرد: اجرای این آئین ها در جشنواره های بین المللی این شانس را به استان ها می دهد که با سایر گروه‌ها و موسیقی‌ها آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آشنایی مخاطبان با سایر گروه‌های شرکت کننده را از دیگر مزیت های این جشنواره بر شمرد و افزود: تبادل فرهنگی هنری که بین هنرمندان شهرهای مختلف کشور و سایر کشورهای شرکت کننده در جشنواره انجام می شود نقطه قوت جشنواره بین المللی موسیقی فجر است.

اجرای گروه کر آوای کیمیای گلستان به سرپرستی مرتضی ملک محمودی از هنرمندان موسیقی استان با قطعاتی به نام های باغبان، آبی آسمونی، صنوبر و بهار گلستان با موضوعات باغبان انقلاب، ظهور آقا امام زمان(عج)، فرهنگ ایثار و شهادت و فولکولور مازندرانی و گلستانی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گلستان بود.

در بخشی دیگر از این آئین از سید یحیی قاسمی پیشکسوت موسیقی استان با اهدا هدیه توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان تقدیر شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه