مهندس قوانلورئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان خبرداد:فولاد ۲ میلیون تنی و طرح GTP از جمله طرح های مهم و تحول زای در دست اقدام بخش صنعت ، معدن و تجارت استان

البرز گلستان/ نخستین نشست خبری صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در سال ۹۵ با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان و خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید .

در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل در حوزه استانها تدوین شده و بزودی ابلاغ خواهد شد .

مهندس قوانلو افزود : این برنامه ها در ۷ محور برای کل کشور تدوین شده که ۶ محور آن در برش استانی لحاظ شده است ، و مهمترین محور این برنامه ها اختصاص ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی که ۸۰۰ میلیارد تومان آن را دولت بصورت یارانه پرداخت خواهد کرد برای راه اندازی ۷۵۰۰ واحد صنعتی در کل کشور است که با رایزنی های صورت گرفته ۵/۲ درصد این تسهیلات به استان اختصاص خواهد یافت .

قوانلو ادامه داد : ۵/۲ درصد این تسهیلات حدود ۴۲۳ میلیارد تومان می شود که ۲۳۰میلیارد تومان آن را به واحدهای کوچک ، حدود ۸۸ میلیارد تومان آن به واحدهای متوسط و مابقی نیز به واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اختصاص خواهد یافت .

به گفته وی : با این تسهیلات ۴۵۰۰ شغل در استان ایجاد خواهد شد ، و با توجه به اشتغالی که از قبل ایجاد واحدهای صنعتی جدید همه ساله در استان ایجاد می شد و اشتغال پروانه های کسب جدید امیدواریم نرخ بیکاری استان در پایان امسال از ۸/۱۱ درصد فعلی به حدود ۱۰ درصد برسد .

قوانلو فولاد ۲ میلیون تنی و طرح GTP را از جمله طرح های مهم و تحول زای در دست اقدام بخش صنعت ، معدن و تجارت استان برشمرد و گفت : بنا به تصمیم دولت کلیه طرح های بزرگ بعد از مطالعات زیست محیطی وارد فاز ساخت و ساز می شوند و لذا این دو طرح استان نیز در مرحله مطالعات زیست محیطی قرار دارند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت : برجام اتفاق بسیار خوبی برای کشور بود و همانطور که تا کنون تاثیرات بسیار مثبتی بر اقتصاد کشور گذاشته و مبادلات تجاری و ارزی تسهیل شده یقینا با گذشت زمان نتایج آن برای مردم عزیز کشورمان ملموس تر خواهد شد و لذا از همه رسانه ها تقاضا داریم روحیه امید را در مردم تقویت نمایند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۳ ب.ظ

دیدگاه