دادبود شهردار گرگان ازمرمت خانه دارویی/خارج کردن ادارات از هسته مرکزی شهر/تمرکز گردشگری بر پایه سرمایه گذاری خبرداد

 دادبود شهردار گرگان ازمرمت خانه دارویی/خارج کردن ادارات از هسته مرکزی شهر/تمرکز گردشگری بر پایه سرمایه گذا‌ری خبرداد

به گزارش البرز گلستان نشست رسانه ای دکتر دادبودشهردار گرگان امروز شنبه در راستای آغازعملیات اجرایی پروژه های شهرداری گرگان با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات برگزار گردید در این نشست دادبود گفت:فرصتی دست داد تا گزارشی از شهرداری ومطالعات را به شما انتقال تا از طریق شما به مردم گرگان انتقال یابد.

وی افزود نقش رسانه ها برکسی پو شیده ندارد و برای شهرداری یکی از ارکان مهم ارتباط با رسانه ها می باشد وقتی اجتماعی مثل شهر می خواهد مدیریت شود نقش رسانه ها نقش مهمی هست و حضور همه جایی انان برای ما نقطه قوت است.

شهردارگرگان گفت:پیام را رسانه ها از دو طرف دریافت کنند هم از مردم و هم از شهرداری و اگر این پیام رسانه اعتماد را جلب کند و مسیر شفاف ایجاد کند فعالیتهای خوبی ایجاد می شود. و امیدوارم توسعه پیدا کند.

  1. داد بود در ادامه گفت: همه شما معتقد هستید تفاوت بین نقد و تخریب و تمسخر می باشد و رسانه های استان نقد انان نقد فاخر است  و رسانه ها حتما نقد کنند و طوری نقد کنند تافضا فضای کار شناسی باشد و آنچه رسانه ها می گویند باید پیگیر شود.

وی سپس در باره پروژه هاعمرانی گفت : حوزه های اصلی شهرداری بر۵ حوزه استوار است گردشگری شهری مدیریت حمل و نقا و فعالیتهای عمرانی در سطح شهر انجام مطالعات در سطح شهر که امسال مطالعات زیادی در راستای کاری کارشناسی انجام شده است و اقدامات ویژه دیگر.

داد بود گفت: در حوزه گردشگری تمرکز ما بر پایه سرمایه گزاری می باشدشهرداری بدنبال ۳۰سایت های  برای توسعه گردشگری شهر ایجاد شود.

شهردار گرگان سپس گفت:احیای بافت تاریخی گرگان بخشی از برنامه اول در توسعه گردشگری است و پروژه های اول این بافت تاریخی  شروع شده است و برای اولین بار ورود پیدا کردیم.

دادبود در ادامه از  مرمت خانه دارویی توسط شهرداری خبر داد که تا پایان سال به پایان خواهد رسید .

شهردار گرگان سپس در باره باز آفرینی شهری گفت:جابجایی تاسیسات در حال انجام می باشد  و در پروژه حمل ونقل و ترافیک  بر اساس اولویت بندی اقداماتی شروع شده از جمله بازگشایی بعضی از نقاط شهر مانند تالار ونیایش و افسران شهرداری به موضوعات تک محوری نگاه نمی کند.

شهردار مرکز استان همچنین گفت: اقدام مهم شهرداری خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس بوده است وحدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است. و در کنار ان توسعه شهرداری هوشمند می باشد که فعالیت ان شروع شده که می تواند در ترافیک شهر تاثیر بگذاردو موضوع مهم دیگر توزیع کاربری جاذب جمعیت شهر در هسته مرکزی شهر و محور گردشگری .

داد بود سپس گفت:شهرداری با دستگاههای دولتی وارد مذاکره شده تا آنان را از هسته شهر خارج کند.

شهردار گرگان در باره توافق با جهاد گفت حدود ۵ هکتار زمین در اختیار شهرداری برای پارک قراربدهد و شهرداری نیز برای آنان ساختمان اداری بسازد.هنچنین با دخانیات و ارتش در باره تغییر موقعیت آنان بدنبال توافق هستیم.

دادبود سپس گفت:ساخت ۴تقاطع در طرح جدید آمده است تا سال ۱۴۰۰ این تقاطع ساخته شود  بی آر تی جرجان به انجیراب در حال مطالعه می باشد و قرار داد مشاور انجام شده و توسعه پارکینگ در حد احداث ۲هزار پارکینگ مطرح می باشد و بدنبال پارکینگ طبقانی نیز هستیم و همچنین از مدارس خواسته شده بعد از ظهر ها مدارس را تبدیل به پارکینگ کند.

شهردار گرگان همچنین در ادامه از احداث پیاده راه و مسیر دوچرخه می باشد که خیابان امام پیشنهاد شده در میان مدت پیاده راه تبدیل شود.

دادبود سپس اظهار داشت:مجموعه  موزه آب در چهارشنبه بازار احداث می شود در کنار یک بازار ی با معماری ایرانی اسلامی  و برگرفته از بازار و در راستای بازار محله ای نیز  که زمین های بالای ۳۰۰ متر دارد می توانند مراجعه کنند و در قالب طرحهای مشارکتی  بحث مشارکت خیرین می باشد که خیرین زیادی برای کمک مدیریت شهری ورود پیدا کردند و تا کنون تعداد صد عدد نیمکت   تا بحال ساختند و اولین خانه فرهنگ نیز توسط یکی خیر در حال ساخت می باشد.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه