دو نماینده مجلس شورای اسلامی: نیروهای بومی باید در اولویت استخدام ادارات گلستان قرار گیرند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان رحمت اله نوروزی’ و ‘محمدجواد نظری مهر’ روز پنجشنبه درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن گله مندی از به کارگیری نیروهای غیربومی در ادارات و دستگاه های اجرایی گلستان، بر لزوم به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز براساس چارت سازمانی در ارگان های دولتی نیز تأکید کردند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی که نرخ بیکاری در گلستان بالاست اما هم اینک چهار تا پنج هزار نیروی انسانی غیربومی درسطح ادارات و نهادهای این استان مشغول کار هستند.

نوروزی افزود: مدیران استانی از یک سو باید زمینه استخدام نیروهای بومی در ادارات و نهادها و از سوی دیگر زمینه آموزش های مهارتی و کارآفرینی نیروهای انسانی استان را که بیشتر تحصیل کرده اند را فراهم نمایند.

وی با بیان این که گلستان دارای ظرفیت های زیادی در امر توسعه و ایجاد اشتغال است، بر لزوم تعامل بیشتر مدیران استانی با مجمع نمایندگان این استان درمجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز در این جلسه با بیان این که نیروی انسانی از مهمترین عوامل توسعه به شمار می رود، نسبت به عدم توجه جدی و رعایت نشدن عدالت در به کارگیری درست نیروی انسانی انتقاد کرد و گفت: به عنوان نمونه قوانین نیروهای شرکتی سبب شده تا صاحبان این شرکت ها از نیروهای شرکتی حداکثر بهره را بگیرند اما حق و حقوق آنان را کامل پرداخت کنند.

نظری مهر افزود: این رویه سبب شده تا انگیزه نیروهای شرکتی در انجام امور محوله و ارائه خدمات کاهش یابد، بنابراین چنین قوانینی برای کشور مضر است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای درست قوانین درحوزه های مختلف گفت: تفاوت بین بیمه ها و سهم آنان در کاهش هزینه های خانواده نیز از دیگر مشکلات این حوزه و نیز ناشی از ضعف یا اجرای نادرست قوانین است.

در این جلسه استاندار گلستان، معاونین، مدیران کل و فرمانداران استان نیز حضور داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه