رائیجی مشاور مدیر کل و رئیس اداره مشارکتهای اداره کل آموزش و پرورش گلستان:ماخواهان اجرای همه ظرفیتهای قانون شورا هستیم

به گزارش خبرنگار البرز گلستان پایگاه خبری شمال ایران قربان رایجی رییس مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ورئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته شورا های آموزش و پرورش در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش گلستان برگزارشدحضور یافت، در این نشست بذر افشان مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز حضور داشته که که رایجی در ابتدا بیان نمود :امر شورا یک امر الهی و توحیدی است و نظریه علمی نیز موید آن می باشد واگر کار را علمی و آموزشی در نظر بگیریم این جنبه توحیدی دارد .

وی سپس افزود: از لحاظ نظریات علمی نیزکارهای تیمی و همیاری منجر به اتخاذ تصمیمات اثر بخش می شود و عملکرد سازمان ها را ارتقا می دهد.

قربان رایجی ضمن بیان اهمیت کارهای تیمی افزود: اینکه کارهای تیمی که هم افزایی ایجاد کند به فعالیت اثر بخش نیز منجر خواهد شد و علاوه برآن دنبال کردن فعالیت های مشارکتی، علمی و آموزشی به طور حتم به جنبه توحیدی فعالیت های فرهنگی منجر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شورای آموزش و پرورش در ۱۴ شهرستان استان به ریاست فرمانداران و دبیری روسای آموزش و پرورش هر شهرستان تشکیل می شودو دراستان به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل آموزش و پرورش تشکیل جلسه می دهد.

وی ادامه داد: تعداد اعضای شورا در شهرهای بیش از۲۰ هزار نفر ۱۵ نفر و درکمتر از آن ۱۳ نفر می باشد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش گلستان وظایف شورا های آموزش و پرورش را درحوزه های آموزشی، پرورشی و مالی، مدارس هیئت امنایی، کارگروه مناطق مرزی، فوق برنامه های مدارس دولتی و غیر دولتی شورای آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی اضافه کرد: کارشناسی مدارس غیردولتی و مدارس پیش دبستانی و مدارس راه دور و امور بانوان نیز بر عهده اداره مشارکتها در اموزش و پرورش است.
رئیس اداره مشارکتهای اداره کل آموزش و پرورش گلستان سپس ادامه داد: ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش بر دو محور هفته شوراو عملکرد سالانه استوار است و با یک نگاه برنامه ای به بررسی نقاط ضعف و قوت اقدام کرده و برنامه یکساله متناسب با آن راتدوین می نماییم

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های اموزش و پرورش گلستان با اشاره به تصویب قانون شورا های آموزش و پرورش در سال ۷۲ گفت : با توجه به بند۳ قانون شورا ها ۵ درصد از درآمدهای شهرداری ها برای ساخت و ساز های آموزش و پرورش باید هزینه شود.

وی سپس ادامه داد: براساس این قانون شهرداری ها درآمدهای خود را در چهار بخش پروانه ساختمان، تفکیک زمین ها، پذیره و نوسازی کسب می کنند که باید به حساب آموزش و پرورش واریز گردد که این امر باعث ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی می شود.

وی همچنین بیان نمود: در سال گذشته اختصاص ۵ درصد از بودجه شهرداری ها ۸۵۰میلیون تومان پیش بینی شده بود که این امر در ۹ ماهه سال جاری به یک میلیارد تومان رسیده است .

قربان رائجی سپس ادامه داد: ما از شهرداریها تشکر داریم و این تعامل اگر بیشتر شود توسعه ساخت و سازه ها نیزبیشتر می شود.

رایجی مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی و کارخانجات و بخش خصوصی را خواستار شد و افزود: تاپایان سال ۸۱ به استاد قانون بند ۲ماده ۱۳از فروش کالا و ارائه خدمات و تولیدات باید ۲درصدبه آموزش و پرورش پرداخت می شدو از محل همین درآمدها دو میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش باید تعلق می گرفت که بخشی از آن تا سال ۸۵ وصول شد و مبلغی نیز هنوز وصول نشده است .

رایجی در ادامه از فعالیت ۲۷۰ مدرسه غیردولتی، ۴۰۰ مرکز علمی آزادو کانون زبان، ۳۰۳ مرکز پیش دبستانی، ۳۵ مرکز راه دور، و حدود ۳۰ مدرسه هیات امنائی، دو مدرسه وابسته و مجموعه امور بانوان طبق قانون مشارکت خبرداد.

وی درباره واگذاری مدارس نیز افزود: براساس بند ۲ تبصربودجه ۹۳ وماده ۱۳ خدمات کشوری ۴۲ مدرسه با ۸ هزارو ۶۰۰ نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی مدارس نقض قانون نیست افزود: با این روش فقط دولت سرانه دانش آموزان را به بخش خصوصی واگذار می کند که خود موسس هزینه های جاری اعم از تامین نیرو ها و فضا های آموزشی را تامین می کند.
وی یادآور شد: سرانه کشوری هر دانش آموزی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می باشد که بااجرای این طرح سرانه تحصیل هر دانش آموزبه ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های اموزش و پرورش گلستان سرانه تحصیل دانش آموزان شهرستان گرگان و گنبد را ۴۰۰ هزار تومان و سایر شهرستان های استان ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد.

قربان رائیجی مشاور مدیر کل ورئیس اداره مشارکتها و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش در خاتمه ضمن بیان این مطلب که شوراها در ماه حداقل باید یک جلسه داشته باشند بیان نمود: ما ضمن تشکیل کارگروه تحقق درآمد ها در استانداری که معاون استاندار مدیریت آنرا به عهده دارددرآن جلسه مصوب شده است همه دبیران شوراها از طریق فرمانداران با شهرداران ارتباط برقرار کنند و ما در آموزش و پرورش بسوی تعامل بیشتر هستیم و خواهان اجرای همه ظرفیتهای قانون شورا هستیم .ضمن اینکه ۵شنبه همایشی به مناسبت هفته شوراها با حضور معاون وزیر استاندار و نماینده ولی فقیه و شوراهای آموزش و پرورش شهرستانها در کانون طاها برگزار میگردد.
DSC05767

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۱ ب.ظ

دیدگاه