حسین پور مدیر کل کمیته امداد گلستان:بیش از ۲۷۰۰ پایگاه درسطح استان آماده جمع اوری کمک های جشن نیکوکاری می باشند

البرز گلستان/نشست خبری حسین پور مدیر کل کمیته امداد استان گلستان به مناسبت ۱۴اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و جشن  نیکوکاری در سالن اجتماعات با حضور اصحاب رسانه استان  برگزار شد حسین پور اظهارکرد:کمیته امداد یک نهاد ارزشمند می باشد که به امر امام راحل تاسیس و منشا خدمات ارزشمند می باشد که خیلی از نیاز مندان از این نهاد بهره مند می شوند.

وی افزود:منابع اعتبارات یکی از دولت یک منبع از طریق مقام رهبری و منبع دیگر کمیته اقتصادی و منبع دیگر مردم می باشد و ما در ۳۶ سرفصل به مددجویان کمک می کنیم

حسین پور سپس گفت:ما در حدود ۶۰ هزار خانوآر در سطح استان در پوش کمیته امداد در حدود ۱۰۶ هزار نفر مددجو می باشد.

وی افزود : بیش از ۲۹ هزار خانوار تحت پوشش بیمه داریم  ودر حوزه فرهنگی بیش از ۷ هزار نفر به اردوها اعزام و بیش از ۱۱هزار نفر آموزش به خانوادهات در گروههای مختلف داده‌ایم ودر مجموع بیش از ۹میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

حسین پور در بحث مسکن مددجویان گفت:در حوزه مسکن در سال۹۶ حدود ۹۴۳واحد خرید یا احداث کردیم در حدود ۸میلیارد تومان هزینه شده و هنوز گلزار خانواده تحت پوشش یا مسکن ندارند و یا مقاوم سازی نیاز مند می باشند.

حسین پور افزود:در پرداخت جهیزیه ۱۶۴۰ جهیزیه تا کنون پرداخت شده و هنوز ۶۰۰ خانوار در نوبت جهیزیه هستند ۴هزار وام کارگشایی در حدود ۵ و ۱۰ میلیونی به ارزش ۹ میلیارد تومان پرداخت شده و تعداد ۲هزار نفر در نوبت وام هستند.

وی افزود: ۱هزار لوازم منزل به مدت جویان داده ایم و در سرفصل اشتغال امسال ۴۷۰۰ نفر آموزش و فنی حرفه ای رایگان آموزش دیده اند و ۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال قرض الحسنه بانکی دادده ایم که ۸۰ درصد آن جذب شده است و حدود ۳هزار شغل تا این تاریخ ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد در ادامه تصریح کرد:کل بیمه شدگان ۱۰۰ درصد هزینه پرداخت می شود و هزینه دانش آموزان نیز پرداخت می شود و بیش از ۵هزار یتیمی داریم که خدمات می دهند.

وی افزود :تا کنون ۷۰ میلیارد تومان مردم به کمیته امداد نزدیک به دوبرابر سال گذشته کمک کرده اند. و ما یک ریال از درآمدهای مردم را حق نداریم  در کمیته امداد هزینه کنیم .

حسین پور گفت :در شروع سال نو ما سعی داریم به نیازمندان کمک کنیم و امسال مجموعا ۴۴ پایگاه ثابت ۱۴۳ پایگاه سیار و بیش ۳۷۴ مسجد پایگاه زدند و در ۴۳ مرکز نیکوکاری پایگاه  نیز در این زمینه فعالیت می کنند و مجموعا بیش از ۲۷۰۰ پایگاه در روزهای ۴شنبه و پنج شنبه این هفته فعال می باشند و بیش از ۲۶۰۰ نفر به ما در این زمینه کمک می کنند و بیش از ۳۰۰ هزار پاکت نیز در بین دانش آموزان توزیع می شود.

وی افزود:در سال گذشته مردم ۳ میلیارد تومان کمک کردند  و امسال پیش بینی می شود بیشتر شود و تاکنون بیش از ۱ میلیاردتومان مردم کمک کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه