مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان: در ٩ ماهه سال جاری ٧ میلیون نفر از خدمات درمانی تامین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم وغیر مستقیم استفاده کرده اند

بهره مندی ٧ میلیون نفر در ٩ ماهه اول سالجاری از خدمات درمانی تامین اجتماعی گلستان
البرز گلستانبه گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان،‌ دکتر احمد نصرتی مدیر درمان گلستان طی مصاحبه ای رادیویی با مرکز گلستان، ضمن عرض تبریک ایام اله دهه فجر، گفت: در ٩ ماهه ابتدای سال جاری ٧ میلیون نفر از خدمات درمانی تامین اجتماعی استان گلستان در دو بخش درمان مستقیم وغیر مستقیم استفاده کرده اند و بزرگی این حجم مراجعه زمانی مشخص می شود که با جمعیت یک میلیون و٨٠٠ هزار نفری استان مقایسه شود .
وی درابتدا، با بیان یازده شاخص درحوزه سلامتی، ‌وضعیت استان را در مقایسه با میانگین کشوری ارزیابی کردوگفت: دربسیاری از شاخصها از جمله تعداد تخت بستری به نسبت جمعیت، ‌استان گلستان وضعیت خوبی ندارد  و علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته از سوی استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی  و سایر نهادهای ذیربط ،  زیرساختهای بهداشتی ودرمانی باید دراین استان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوانیم شاهد رفع چالشها باشیم.
دکتر نصرتی با اشاره به اینکه افزایش هر تخت بیمارستانی علاوه بر کاهش مشکلات درمانی استان ،‌می تواند به اشتغال مستقیم ٣ نفر وغیر مستقیم ۴ نفر ونیز گردش مالی ۴ میلیارد ریالی درسال بینجامد ، افزود: دراین شرایط سازمان تامین اجتماعی دراستان همت خود را بکار گرفته و با موافقت وهمراهی ستاد مرکزی سازمان موفق شده است پروژه های خوبی را دراستان اجرا وپیگیری نماید که از آن جمله می توان به توسعه وافزایش خدمات درمانی درقالب افزایش یکصد تخت بستری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گنبد کاووس ، انجام طرح توسعه ٨هزار متری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان با ١۶,۵ میلیارد تومان هزینه ،‌شبانه روزی نمودن درمانگاه علی آباد کتول که افزایش پذیرش ۶ هزار بیمار را به دنبال داشته است ، راه اندازی درمانگاه در شهرهای آزادشهر ورامیان، اخذ مجوز ساخت درمانگاه در شهرهای کلاله، مینودشت، آزادشهر ،‌آق قلا ،‌بندرگز ، اخذ مجوز نوسازی کامل پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان که قدمتی بیش از ۵٠ سال دارد و اخیرا مجوز راه اندازی شیفت عصر درمانگاه آزادشهر هم اخذ شده است که این تغییرات مثبت می تواند تاثیر بسزایی در ارائه کمی وکیفی خدمات درمانی به بیمه شدگان بگذارد اشاره کرد.
وی همچنین به آمار مراجعه طی ٩ ماهه ابتدای سالجاری اشاره کرد وگفت: با دو بیمارستان و۶ درمانگاه تخصصی وعمومی طی ٩ ماه ٢,۴ میلیون نفر را دربخش درمان مستقیم پذیرش و درمان کرده ایم و در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ٢۵ بیمارستان و ١٢۵٠ مرکز تشخیصی ودرمانی سرپایی طرف قرارداد موفق شدیم ۴.۵ میلیون نفر را پذیرا باشیم و درمجموع جمعیتی قریب به ۴ برابر جمعیت استان از این خدمات بهره برده اند و این درحالی است که متوسط مراجعه قابل قبول برای هر نفر در سال کمتر از ٢.۶ بار برای پزشک عمومی ، ١.٨ بار مراجعه به پزشک متخصص و هر ١٢ سال یکبار برای بستری است.
دربخش دیگری از این مصاحبه وی با بیان این نکته که بر اساس خواست مخاطبان ونیز هماهنگی با تغییرات تکنولوژیکی ، سیستم نوبت دهی را از حضوری به تلفنی تغییر داده ایم وهم اکنون در حال تلاش جهت راه اندازی نوبت دهی اینترنتی هستیم ، گفت : ما در استان بیش از ۶٢٠ هزار بیمه شده داریم که این جمعیت تقریبا ٣۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و با هدف رفاه حال بازنشستگان ومستمری بگیران استان ، کارتهای ویژه ای تهیه شده که این بزرگان را خارج از نوبت پذیرش می نماییم.
مدیر درمان گلستان همچنین با ابراز خرسندی از این موضوع که یکی از سه کلینیک مستقل دندانپزشکی سازمان تامین اجتماعی در کشور، دراستان گلستان مستقر شده است آن را نعمتی دانست که باعث افزایش خدمات این حوزه به بیمه شدگان شده است و براساس چهار راهبرد اساسی سازمان که توسط مدیر عامل محترم بیان شده مبنی بر برنامه محوری ، پاکدستی ، پاسخگویی و قانون مداری ، پاسخگویی به نیاز مخاطبان در استان را وظیفه خود دانست.
موضوع گردشگری سلامت متشکل از سه حوزه گردشگری تندرستی ، پزشکی و درمانی نیز مبحثی دیگر در این مصاحبه بود که دکتر نصرتی با توجه به اهمیت این موضوع در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ایجاد وتوسعه آن را خواستار شد وضمن اعلام آمادگی گفت که مراکز درمانی این مدیریت دراستان آمادگی پذیرش بیماران خارجی را درحوزه گردشگری پزشکی و درمانی دارا می باشند.

نوشته شده توسط محمد صالح افتخاری در پنج شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۰ ب.ظ

دیدگاه