هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان:حمایت دادگستری از سوت زنان مفاسد اقتصادی و تخلف ها / تخلفات را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ پیامک کنند

حمایت دادگستری از سوت زنان/ پیگیری گزارش های مردمی در کارگروه گسترش عدل و آزادی های مشروع
البرز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان در نشست هم اندیشی با سمن ها گفت: آماده دریافت گزارش های مردمی به ویژه سمن ها درباره مفاسد اقتصادی و تخلف ها هستیم
هادی هاشمیان افزود: کارگروه گسترش عدل و آزادی های مشروع هم در دادگستری استان تشکیل شده است که یکی از ماموریت های آن پیگیری و بررسی گزارش های مردمی درباره تخلف ها و مفاسد اقتصادی است .
هاشمیان ادامه داد: در دو جلسه این کارگروه که از ابتدای امسال تشکیل شده ، گزارش های مردمی مربوط به سایت پسماند آزادشهر و واگذاری اراضی دولتی در راه و شهرسازی استان بررسی شده است که برای موضوع واگذاری اراضی دولتی در دادسرای مرکز استان پرونده تشکیل شده است.
این مقام ارشد قضایی استان گفت: پارسال نیز با شکایت یکی از سمن های زیست محیطی برای مدیر کل سابق محیط زیست استان در دادسرای گرگان پرونده تشکیل شد که در حال رسیدگیست.
هاشمیان افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری ، تشکل ها هم می توانند در امور عمومی مطالبه گر باشند و بر علیه دستگاه ها و افراد متخلف اقامه دعوی کنند .
هاشمیان افزود: تخریب مراتع و شکار و قاچاق پرندگاه شکاری استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله مواردیست که باید تشکل های مردمی در این باره ورود و برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم تلاش کنند .
هاشمیان در ادامه بر حمایت دستگاه قضایی از افرادی که تخلف ها و مفاسد اقتصادی را گزارش می کنند تاکید کرد و گفت: سوت زنانی که از مسیر قانونی و مستدل تخلف ها را گزارش کنند از حمایت دستگاه قضایی بهره مند می شوند .
وی در ادامه گفت: سمن ها می توانند تخلفات را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ پیامک کنند یا در سامانه سجام ثبت کنند . گزارش های دریافتی هم بررسی و پیگیری می شود .
نشست سمن ها با دستگاه قضایی امروز در دادگستری کل برگزار شد .

خبر محمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه