مهندس جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان: هر دستگاه اجرائی باید یک مشاور بازنشسته داشته باشد

رضا جعفری مدیر صندوق بارنشستگی استان گلستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری البرز گلستان ضمن بیان نقش

بازنشستگان در جامعه بازنشستگی رابه عنوان یک حادثه مهم در چرخه زندگی افراد یاد نمود وخاطر نشان ساخت افراد با بازنشسته شدن باید قادر به پذیرفتن این اندیشه شوند که می توانند به طور موفق و با سربلندی به عنوان یک فرد کامل، بدون آن که اشتغالی داشته باشند، به زندگی ادامه دهند.
وی سپس افزود :هرگونه خدمت به بازنشستگان را باید حرمت گزاری به قشر فرهیخته جامعه دانست و خاطر نشان ساخت پیشکسوتان در هر جامعه ای حکم بزرگان زمان خود را دارند که جامعه و نسل جوان می تواند با بهره گیری از فکر ،اندیشه و تجربه آنان مسیر واقعی خود را پیدا کنندو این تجربه می تواندگره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
وی در ادامه افزود : افراد با بازنشسته شدن باید قادر به پذیرفتن این اندیشه شوند که می‌توانند به طور موفق و با سربلندی به عنوان یک فرد کامل، بدون آن که اشتغالی داشته باشند، به زندگی ادامه دهند

مهندس جعفری همچنین ادامه داد:ارج نهادن به بازنشستگان در جامعه به نسل جوان نیز اثر مثبت می‎گذارد و به آنان چنین امیدواری را می دهد که با بازنشسته شدن از گردونه فعالیت‎های اجتماعی خارج نمی شوند، بلکه مرحله دیگری از تلاش، سازندگی و مشارکت اجتماعی را آغاز می‎کنند .

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان سپس افزودند :استانداری گلستان نیز بخشنامه ای به تمامی دستگاههای اجرائی استان ارسال نموده است که در کنار آن خواستار توجه بیشتر به بازنشستگان شده و اعلام نموده حداقل هر مدیر دستگاه اجرائی می تواندفردی بازنشسته را بعنوان مشاور امور بازنشستگان در کنار خود داشته باشد .

وی در خاتمه افزود استانداری گلستان در بخشنامه خود به منظور حمایت از این قشر زحمت کش و بهبود وضعیت بازنشستگان عزیز برنامه‌های را جهت اجرا برای دستگاه‌های اجرایی استان به شرح ذیل پیشنهاد نموده است .

– هر دستگاهی یک مشاور بازنشسته (جهت پیگیری مطالبات بازنشستگان ارائه نقطه نظرات و…) داشته باشد

– ایجاد امکانات و فضاهای ورزش و تفریحی (از قبیل ورزش‌های شطرنج، پیاده‎روی، تنیس روی میز و… )

– ایجاد کانون خیرین پیشکسوت

– بهره‌مند شدن از سالن مجالس و استخرهای آب درمانی و شنا به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در دوران بازنشستگی .

– برگزاری مراسم جشن و همایش جهت تجلیل از بازنشستگان در طول سال .

– ارائه مشاوره (در زمینه حقوقی، مهارتهای زندگی، کارآفرینان) بازنشستگان به خود از طریق برگزاری جلسات ماهانه .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۰ ب.ظ

دیدگاه