جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان: بازنشسته از کار بازنشسته می شود ولی از زندگی بازنشسته نمی شود

مهندس رضا جعفری مدیر صندق بازنشستگی استان گلستان به اتفاق مسئول امور بازنشستگان اداره کل آموزش و پرورش استان در نشستی با خبر نگار البرز گلستان حضور پیدا کردند و آخرین وضعیت سازمان بازنشستگی وکارهای انجام شده برای بازنشستگان در روزهای آخر ۹۳ را بیان نمودند.

رضا جعفری ابتدا در باره اهم کارهای انجام شده در این ایام بیان نمود: ما در این مدت آخر سال نزدیک به ۴۵۰۰نفر حکام رتبه های شغلی آموزش و پروزش را به مرحله اتمام رساندیم و مطالبات این عزیزان را ناشی از اصلاح احکام در فروردین ماه سال۹۴ پرداخت خواهد شد و خوشبختانه حقوق کل بازنشستگان کشوری نیز پرداخت شده است .

مدیر صندوق بازنشستگی استان سپس در باره ۴مشکل عمده بازنشستگان بیان نمود: متاسفانه بازنشستگان ۴ مشکل عمده بعد از بازنشستگی برای آنان بوجود می آید۱- عمده اوقات آنان در فراغت میگذرد.

۲- مشکل دوم آنان در مان است که متاسفانه دستگاه به ماده ۸۵ زیاد توجه ندارد ۳- از نظر معیشتی با نرخ تورم افزایش نشان نمی دهد ۴- مشکل فرهنگی که دستگاههای اجرای برخورد مناسبی با توجه به سن و موقعیت بازنشستگان ندارند و غالبا گلایه مند می باشند .

مهندس جعفری در ادامه افزود:از آنجا که بازنشستگی معمولا با شروع سن سالمندی همراه است از این‌رو، سالمندان و بازنشستگان به‌دلیل کهولت و کاهش توانایی‌هایشان، از اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند بنابراین، باید تحت توجه و حمایت‌های لازم قرار بگیرند و نیازهای آنها در ابعاد جسمی، اجتماعی، و روانی مورد ارزیابی و پاسخگویی واقع شود.

وی سپس در باره پیام نوروزی خود به بازنشستگان استان اعلام نمود: سعادت و خوشبختی همه بازنشستگان و آرزوی بهبودی و بهروزی برای همه و آرزوی کم شدن مشکلات و برکت در زندگی و سلامتی آرزومندیم و همچنین از دستگاههای اجرائی تقاضا داریم نسبت به عزیزان بازنشسته مهربانتر باشند و بازنشستگان راعضو خانواده خود بدانند که دیر یا زود همه به این مرحله خواهند رسید و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلین می باشد و اینکه بازنشسته از کار بازنشسته می شود ولی از زندگی بازنشسته نمی شود ازهمه تقاضا داریم بزرگی و شان همه بازنشستگان حفظ گردد و با نقش بی نقشی خودش که حالت محوریت دارد مانند پدر بزرگها و مادر بزرگها که این امر بابت هدایت جامعه و تلفیق جوانی و تجربه می باشد. و انشالله عید نوروز بر همه ایرانیان بازنشستگان مبارک مبارک باشد.

همچنین در این نشست کلاسنگیانی مسئول امور بازنشستگان آموزش و پرورش حضور داشتند وی ابتدا از زحمات صندوق بازنشستگی با مدیریت مهندس جعفری که با نهایت همکاری و تامل در برقراری حقوق و اصلاح حقوق و برقراری حقوق وراث و رتبه های شغلی و سمت های مدیریتی و اصلاح رتبه بازنشستگان و کلیه احکام در سال جاری داشته اند تشکر و قدر دانی نمود .

وی سپس از کلیه مسئولین و کارکنان امور اداری شهرستانها که تلاش شبانه روزی داشته اند تشکر و قدردانی نمود و آرزوی سال خوب و خوش برای تمامی فرهنگیان علی الخصوص فرهنگیان بازنشسته داشته اندو

وی سپس اعلام نمود: همکارانی که سابقه تامین اجتماعی دارند و شاغلند ونسبت به انتقال حق بیمه خود اقدام ننموده اند ابتدا تقاضا داریم به ثبت اداره متبوعش برسانند و سپس به همراه مدارک رسمی به سازمان تامین اجتماعی شهر محل سکونت حود اعلام و ارسال تا مشمول بند ز تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۹۳ گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

دیدگاه