مهندس نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:شوراهای روستایی باید در چهار چوب وظائف خود عمل کند و سطح آگاهی خود را از قانون بالا ببرد و شرح وظائف دستگاهها را بداند

البرز گلستان/ مهندس علی نصیبی  مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت:  اولین استانی در کشور بودیم که آموزش شوراهای روستایی را شروع کردیم و  ۵۸.۸ درصد از اعضا شرکت کردند، بیشترین کیفیت در شهرستان مینودشت بود.

۲۹نصیبی گفت: اردیبهشت ماه امسال انتخابات برگزار شد و شوراهای شهر و روستا مشخص شدند و ما پس از انتخاب شوراهای روستایی، آموزش را در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها از ۸ خرداد ماه تا ۲۲ مرداد به طول انجامید و تمرکز ما بر این بود در این دوره‌های آموزشی اعضای جدید شوراها حضور داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: برای فروش محصولات غرفه ها را رایگان در اختیار قرار می دهیم

وی در باره انتظارات خود  از شورا گفت:شورا باید در چهار چوب وظائف خود عمل کند و سطح آگاهی خود را از قانون بالا ببرد و شرح وظائف دستگاهها را بداندو انتظار از دستگاها می باشد که دهیاراها و شوراهای روستایی را بهعنوان نماینده مردم برسمیتت بشناسند.

نصیبی با بیان اینکه در ۹ سرفصل آموزشی، آموزش دهیاران انجام می‌شود، گفت: ۵ هزار پروژه عمرانی دهیاری‌ها با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی گفت: ما در هفته دولت بیش از ۲۲۰ پروژه عمرانی در ۱۲۵ روستای استان با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رساندیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: با توجه اعتبارات شهرداری‌ها و ردیف بودجه دهیاری ها  ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های روستایی اختصاص یافت.

نصیبی تاکید کرد: در ۴ روستای گردشگری استان گلستان به موضوع گردشگری وارد شدیم و به هر روستا ۷۵ میلیون تومان اختصاص دادیم و برای سال ۱۳۹۶ به دنبال این هستیم که برای ۶ روستای هدف گردشگری گلستان اعتبار اختصاص دهیم و برای هر روستا ۹۵ میلیون تومان اعتبار جذب کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه همه روستاهای هدف گردشگری یک برنامه اجرا  می‌کنند.

نصیبی افزود: بیش از ۷۰۰ پروژه در روستاهای استان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در سال‌جاری اجرا کردیم و پیش‌بینی ما این است ۱۴۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها اجرا کنیم.

نصیبی به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها تاکید کرد و افزود: دولت در هر سال ۵ هزار روستا را مورد حمایت قرار می‌دهد و سازمان برنامه و بودجه در صدد این است که در ۱۱۹ روستا این حمایت‌ها اتفاق بیفتد.

وی گفت: فعالیت‌هایی در قالب توسعه روستاها داریم و به دنبال این هستیم از ۱۰۰ پروژه تاثیرگذار در روستاها حمایت و آنها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان به پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی و تکمیلی به روستاها خبر داد و افزود: این تسهیلات برای مناطق محروم با سود ۱۲ درصد و دیگر مناطق سود ۱۶ درصد است.

نصیبی یادآور شد: برای راه‌اندازی واحدهای شیلاتی، طرح‌های زیست محیطی و گلخانه تسهیلاتی با سود ۸ درصد حمایت می‌کنیم.

وی گفت:  تفاهم‌نامه‌ای با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، استانداری  و بنیاد علوی انعقاد شده که تا ۵ درصد بنیاد علوی و ۵ درصد معاونت توسعه روستایی پرداخت شود و از این نظر ۱۴ پروژه را مورد حمایت قرار دادیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: برای خرید خودروی سمند و نوسازی حمل و نقل عمومی روستایی با سود ۴ درصد تسهیلات ارائه می‌کنیم.

نصیبی تاکید کرد: پروژه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال در دشت‌های استان نیز دنبال می‌شود و در این پروژه دستگاه‌های مختلف میزان اشتغال از طریق دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی افزود: ۶ هزار و ۲۸۰ نفر از این طریق در مناطق روستایی اشتغال کسب می‌کنند و دستگاه‌هایی نیز باید در سامانه رصد ثبت کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: ۹۲ درصد پسماند روستایی استان گلستان جمع آوری می‌شود و رویکرد ما این است که سبدهای مکانیزه و ماشین مکانیزه در روستاها بکارگیری شود.

نصیبی از خرید ۸ دستگاه مکانیزه حمل زباله در استان خبر داد و افزود: برای ایجاد پایگاه‌های آتش نشانی روستایی اقدام کردیم و ۲۷ پایگاه آتش‌نشانی در استان داریم.

وی افزود: ۴ پایگاه آتش‌نشانی در استان گلستان با دارا بودن خودروی آتشنشانی به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان در یک هفته جاری راه‌اندازی می‌شود و  در این پایگاه‌ها از سرباز آموزش دیده استفاده می‌شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه