هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان: ناآشنایی مردم به قوانین و مقررات ، موجب سرگردانی آنان در راهروی دادگاه ها و طولانی کردن فرآیند رسیدگی

آشنا نبودن به مسائل حقوقی علت نیمی از نارضایتی مردم از دستگاه قضایی // جای خالی وکیل در بیشتر پرونده های ورودی به محاکم
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره کانون وکلای استان گفت : ناآشنایی مردم به قوانین و مقررات علاوه بر سرگردانی آن ها در راهروی دادگاه ها و طولانی کردن فرآیند رسیدگی ، در برخی پرونده ها نیز سبب طی چند باره مسیر رسیدگی به علت تشکیل نادرست پرونده ها می شود .
هادی هاشمیان افزود : حضور وکیل در پرونده ها علاوه بر این که به مردم برای طرح صحیح دعاوی کمک می کند سرعت رسیدگی به پرونده ها نیز بیشتر می شود .
هاشمیان گفت : قضات هم اگر طرفین پرونده وکیل داشته باشند ، با اطمینان و آرامش خاطر بیشری می توانند به پرونده ها رسیدگی و رای صادر کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تسهیل دسترسی مردم به وکیل گفت :هنوز بخشی از افراد جامعه به دلیل تنگناهای معیشتی از دسترسی به وکیل محروم هستند.
هاشمیان با بیان اینکه تشکیل کانون وکلا و مشاوران اصل ۱۸۷ توانست تا حدی این مشکل را حل کند، افزود: تشکیل این کانون ، هزینه های وکالت را برای مردم کاهش داد و دسترسی به خدمات حقوقی آن ها را نیز در قالب واحد های ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری آسان کرده است .
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه کار وکلا برای مردم است از آنان خواست: با مردم صادق باشند و از شرایط اضطراری و مشکلات آنان بر اساس مصالح و منافع خود بهره برداری نکنند.
هادی هاشمیان گفت: وکلا باید تحلیل واقع بینانه ای از پرونده به موکلان خود ارائه دهند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق، قدرت انتخاب را به افراد واگذار کنند.
وی با بیان این که شغل وکالت ، شریف است از کانون وکلا خواست : شئونات شغلی را برای وکلا تشریح کنند و تخلفاتی که به شرافت این شغل لطمه می زند را شناسایی و با متخلفان برخورد کنند.
صادق ریاضی رئیس سابق کانون وکلای استان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات مدیرت اش ارائه کرد .
وکلا هم مشکلات و مسائل کاری خود را با رئیس کل دادگستری استان در میان گذاشتند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه