به مناسبت نیمه شعبان ،میلاد امام زمان وهفته سربازان گمنام امام زمان (عج) ستارگان بی نام و نشان راه توسعه و آبادانی و امنیت کشور

سربازان گمنام امام زمان (عج) همچون ستارگانی بی نام و نشان با تلاش شبانه روزی در جای جای ایران اسلامی و حتی خارج از مرزها جان بر کف نهاده و برای امنیت و ثبات ایران اسلامی و ملت سرافراز آن جانانه و بدون هیچ منت و چشمداشتی جانفشانی می کنند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) حافظان خاموش جامعه هستند که گرچه برای حفظ تمامیت ایران اسلامی در داخل و حتی خارج از مرزها جان خود را در دست گرفته و آماده فداکاری هستند اما گمنام و بی ادعا مانده اند.

امنیت سرمایه ای بی نظیر است که در سایه آن تمام پیشرفت ها حاصل می شود و سربازان گمنام امام زمان (عج) همچون ستاره هایی هستند که بی هیچ نام و نشانی راه توسعه و آبادانی و امنیت کشور را روشن و هموار نگه می دارند.

مسلماً همه ما با واژه امنیت و مشتقات آن برخورد کرده‌ایم، واژه‌هایی همچون: امنیت روانی، امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، امنیت جانی، امنیت ملی و… .
از زمانهای بسیار قدیم امنیت یکی از نیازهای اولیه انسانها بوده است و بسیاری از جنگ‌ها جهت بدست آوردن حفظ امنیت انجام می شد.

تعریف امنیت در قانون به معنی نبود تهدید است. در گذشته‌های دور امنیت فقط به معنی نبود تهدید نظامی تلقی می‌شد. ولی امروز مولفه‌های امنیت زیاد شده و تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می‌شود و یا به عبارت دیگر، توان یک ملت یا یک فرد در حفظ ارزش‌های داخلی در مقابل تهدیدات خارجی را امنیت می‌گویند.

ثبات اداری یک کشور مردم را به داشتن امنیت و نظم امیدوار می‌سازد و اجرای عادلانه قوانین موثرترین گام در راستای ایجاد امنیت و القای آن به فرد فرد مردم خواهد بود. ناگفته نباید گذاشت که امنیت یک پروژه مورد هدف نیست بلکه زمینه ساز برای اهداف دیگر یک کشور است که این اهداف تطبیق قانون، تامین عدالت، رشد تعلیم و تربیت، رشد اقتصادی را در بر می‌گیرد

کسانی که در تامین امنیت ملی نقش داشتند وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، ستادهای بالادستی مانند شورای امنیت ملی، ستاد کل نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دیگر است که به سبب همدلی، هم افزایی و هم زبانی در این سال که همین نام را دارد امنیت را ایجاد می‌کنند.

وزیر اطلاعات  در باره نقش سربازان گمنام گفت: به طور معمول سربازان گمنام امام زمان(عج) در زمینه امنیت نقش کلیدی را دارند و تا به امروز ده‌ها توطئه‌هایی که دشمن برای آسیب زدن به کشور تدارک دیده بود را خنثی کرده و بی‌نتیجه گذاشتند.

اگرچه بسیاری از این فعالیت ها و تلاشها را مردم نمی دانند؛ اما آثار آن را در زندگی خود درک می کنند و در مقایسه با کشورهای همسایه عراق و افغانستان و پاکستان و… شاهد امنیت مناسب مرزها و شهرها و روستاهای کشور هستند.

برخی از کارهای این مجموعه را که می تواند در بین مردم مطرح شود باید به این مناسبت بیان کرد تا  آگاهی نسبی نسبت به جایگاه این وزارت خانه و عملکرد آن در طول این  سالها در بین مردم افزایش یابد و مردم بدانند وزارت اطلاعات تا کنون چه قدم های بزرگی برداشته یا در پیش  رو دارد.

اگر چه گمنامی جزء ذات این وزارتخانه است اما این که انسان در عین گمنامی گاهی اعمال و عملکرد خود را بیان کند؛ با یکدیگر منافاتی ندارد و حداقل باید دستاوردهای بزرگ مانند برخورد با گروه های تروریستی در شرق کشور و مرز ایران و پاکستان باید بیان شود تا مردم نسبت به دستاوردهای این کارهای بزرگ آگاه شوند.

کار وزارت اطلاعات بسیار ظریف  است و به همین خاطر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) تلاش کارکنان این وزارت خانه را “مجاهدت خاموش” بیان فرمودند، چرا که این کار هم جهاد است و هم مثل گلوله ای بی صداست که به سمت دشمن شلیک می‌شود اما دشمن متوجه نمی‌شود که از کجا شلیک شده است.

جایگاه حساس و کلیدی وزارت اطلاعات موجب شده که تلاش و مجاهدت در راه خدا برای دفاع از نظام اسلامی یکی از ویژ گی های بارز کار در وزارت اطلاعات باشد و اینکه برخی از کارها مصلحت نیست که برای همگان مطرح شود نشان دهنده توجه ویژه به واژه ” مجاهدت خاموش” و کار ذاتی این وزارت خانه است.

لذا بهتر است مردم آن میزان از عملکرد و فعالیت وزارت اطلاعات که مصلحت است را بدانند چرا که آگاهی از این فعالیت ها برای مردم نگاهی جدید ایجاد می کند و ملت ایران نسبت به نعمتی که به خاطر ایجاد امنیت در کشور داریم آگاه خواهند شد و مسوولان نیز با قدرشناسی از سربازان گمنام امام زمان (عج ) ، زمینه گسترش و تقویت امنیت را فراهم خواهند کرد.

این نگاه اعتماد بیشتری را بین این وزارت خانه و مردم به همراه آورده و در نتیجه همکاری مردم با وزارت اطلاعات نیز افزایش می یابد.

امام خمینی(ره) مدال افتخاری به کارکنان این مجموعه دادند و با اعطای عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج)، جایگاه حساس و کلیدی وزارت اطلاعات را  تبیین کردند.

آنچه که در رابطه با فعالیت های سربازان گمنام امام زمان (عج )  در استان ها مشهود است؛ نشان دهنده همکاری، همدلی و همفکری ایشان با مجموعه مسئولین و مدیران است.

نگاه هم سو و نزدیک فعالان اطلاعات با مدیران و مسئولان نشان دهنده وحدت رویه مدیران در مسائل کلان سیاسی و امنیتی و همکاری و تفاهم و تعامل بین مجموعه اطلاعات و مدیران است که این موضوع  باید حفظ و تقویت شود.

این نوع همکاری، تفاهم و تعامل بین این مجموعه و سایر مدیران دستگاه‌ها بتواند نتایج بسیار خوبی را برای مردم استان های کشور و نظام اسلامی به همراه داشته باشد.

از آنجا که کار وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای مردم است نه بر مردم ، برای دانشگاه‌هاست نه بر دانشگاه‌ها و برای فعالان اقتصادی است نه علیه آنان و برای فعالان فرهنگی است نه علیه آنها، وزارت اطلاعات کوشش می‌کند برای جامعه و افراد جامعه و برای کسانی که با خلاقیت فکری‌شان آثار هنری و فرهنگی می‌آفرینند آرامشی را فراهم کند که موجب شکوفایی فکر و اندیشه آنها شود و بتواند در عرصه فرهنگ با نوآوری‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگی خود بالندگی فرهنگی ایجاد و امنیت را فراهم کند. مقام معظم رهبری از تلاش‌های کارکنان وزارت اطلاعات به عنوان مجاهدت خاموش یاد کردند. این است که این تلاش‌ها در همه جا قابل ارائه نیست.

وزارت اطلاعات در خدمت مردم است و پشتوانه اصلی آن را مردم تشکیل می‌دهند. این وزارت دستمایه اصلی کار خود را از مردم می‌گیرد و اگر گزارش‌ها و همراهی‌های مردمی را از وزارت اطلاعات جدا کنیم بخش عظیمی از بسترهای کاری وزارت اطلاعات گرفته می‌شود. کارکنان وزارت اطلاعات با این سرمایه علمی، یافته‌هایی را که توسط مردم به آنها می‌رسد در کار پرورش اطلاعاتی به کار می‌گیرند و آنها را پردازش می‌کنند و ثمره آن، برقراری امنیت است.

در استان گلستان وظائف این سربازان گمنام  به موضوع برای مردم متدین استان مشهود می باشد  و با توجه به اینکه گلستان نگارستان ایران می باشد ،حرکات خوب و مردمی و کارشناسانه  این نهاد مردم محور توانست نقش،وحدت و اتحاد و همدلی را  در بین اقوام و برادران اهل  تشیع و تسنن به تصویر بکشند. و این استان را جزء یکی از استانهای امن کشور معرفی نمایند.

حضرت امام خمینی (ره):سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب سرافرازی امت اسلامی هستند
مقام معظم رهبری مدظله العالی:من به مجموعه وزارت اطلاعات اعتماد مستحکم دارم

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه