رضوانی مدیرکل زندانهای استان گلستان دردیدار نماینده ولی فقیه در گلستان:با کمک ستاد دیه و خیران استان سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴توانستیم ۱۶/۵درصد شاهد افزایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمدباشیم

البرز گلستان/علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان در دیدار نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان داشت :
..وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
…و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است(مائده ۳۲)
بادرود و سلام به پیشگاه مقدس قطب عالم هستی و نائب برحقش مقام عظمی ولایت و درود بیکران به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی.
در آستانه هفتم تیر شهادت جمع کثیری از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران و آیت الله شهید بهشتی عضو شورای عالی قضایی هستیم که به پاس خدمات ارزنده و برجسته این شهید بزرگوار ایام به نام هفته قوه قضاییه نام گزاری شد. سازمان زندانها هم از مجموعه قوه قضاییه است .
بحث نظم و امنیت یکی از خاصه های مهم هر حاکمیتی است ان کسانی که در امر نظم جامعه کج روی ها و ناهنجاری هایی را انجام دادند ،حاکمیت لزوما از ابزاری در جهت حفظ نظم استفاده میکند که یکی از آن ابزار حبس است
نوبت به مجازات حبس رسید ،آنجاست که نقش سازمان زندانها ظهور پیدا میکند. که ما چه زندانی باید داشته باشیم ، زندان توام با خشونت و پلیسی و یا مبتنی بر مدیریت علمی و اصلاح و تربیت.
اصلاح و تربیت که امروز برای قوه قضاییه تعریف شده است در واقع یک تکلیف اضافی است ، بحث تعلیم و تربیت به معنای اخص دولت را دربر میگیرد، اما از آنجایی که سلامت فرد درجامعه در اختیار قوه قضاییه است ما این نگاه اصلاح و تربیت را در سازمان زندانها رواج دادیم.
قوه قضاییه سعادت فرد و جامعه در عملکرد دستگاه قضاییه است. یکی از نگاه ها این است که باید جامعه را از نا امنی نجات دهیم و از نظر فردی هم شخص را با اصلاح و تربیت بتوانیم آماده کنیم برای بازگشایی سعادتمندانه به جامعه .

در ادامه مدیر کل زندانهای استان گلستان گزارشی از عملکرد و اقدامات مجموعه زندانهای استان گلستان ارائه نمودند.
علیرضا رضوانی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز اشاره داشت و افزود: در سال ۹۵ توانستیم با کمک ستاد دیه استان و خیران گلستانی ۱۶/۵درصد نسبت به سال ۹۴ شاهد افزایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گلستان باشیم.
مدیر کل زندانهای استان گلستان تصریح کرد:برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سال ۹۵ بیش از ۱۷ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفته شد و ۱۱ میلیارد تومان توسط ستاد دیه استان و خیران گلستان پرداخت شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه