مهندس کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در محوطه ساحلی شهرستان بندرگزخبرداد

افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در محوطه ساحلی شهرستان بندرگز

البرز گلستان/درراستای گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و جمعی از مسوولین شهرستانی بازارچه دایمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در محوطه ساحلی شهرستان بندرگز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در راستای گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی بازارچه دایمی صنایع دستی و هنرهای سنتی،  امروز مورخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، میرزایی فرماندار شهرستان بندرگز، حجت الاسلام  والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان  و جمعی دیگر از مسوولین شهرستانی و هنرمندان صنایع دستی در محوطه ساحلی شهرستان بندرگز افتتاح شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این خصوص گفت:   بازارچه دایمی صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان، اشتغال زایی و ایجاد زمینه ای برای تولید و فروش محصولات هنرمندان در قالب امضای تفاهم نامه با بخش خصوصی راه اندازی و افتتاح گردیده است.

وی افزود: در این بازارچه ۱۱ غرفه دایمی صنایع دستی برپا و آثار هنرمندان در  رشته های چرم دوزی، نمد ترکمن ، حصیربافی، عروسک دوزی ، قلاب بافی، نقاشی روی سرامیک ، چلنگری و .. به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: امید است با حمایت از راه اندازی بازارچه های دایمی صنایع دستی در سطح استان  شاهد رونق و حفظ و احیای  هنر ارزشمند صنایع دستی باشیم و مکان های دایمی فروش محصولات صنایع دستی در استان به محل و قطبی برای حضور گردشگران و به نمایش درآمدن آثار زیبای صنایع دستی استان تبدیل شود.

گفتنی است بازدید از این بازارچه همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان می باشد.

مکان: استان گلستان – شهرستان بندرگز – انتهای بازارچه ساحلی

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۱ ب.ظ

دیدگاه