حجه السلام والمسلمین حاج آقا شاعری معلم اخلاق و (استاد حوزه) در دیدار با ستاد هفته معلم شهرستان کردکوی :تسلط بر ادبیات و شعر و ذوق ادبی از رشد یافتگی ذهنی انسان وسود مند است

بمناسبت هفته معلم مدیرآموزش و پرورش به همراه شورای معاونین با حاج آقا شاعری دیدار کردند
البرز گلستان قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش ،علیرضا معتمد معاون پشتیبانی ،صفیه شاعری معاون آموزشی، صالح افتخاری مدیرمسئول سایت تحلیلی البرز گلستان وجمعی از همکاران اداری(شورای معاونین ) با حاج آقا شاعری دیدار کردند.
حجه السلام والمسلمین حاج آقا شاعری معلم اخلاق و (استاد حوزه) :ضمن تبریک هفته معلم وسالروز شهات استاد علامه شهید مرتضی مطهری بابیان خلقت انسان از منظر قرآن و روایات گفت: انسان موجود پیچیده ایست و عوامل مختلف ممکن است بر عملکرد او تاثیر بگذاردوباید از خداوند بخواهیم عواقب امور ما را ختم به خیر و نیکی نماید.
وی درادامه با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) گفت: جایگاه این بانوی بزرگ در اسلام جایگاه مهمی است و نقش بزرگی در پیشبرد اهداف پیامبر و اسلام داشته است.
وی با یاد از معلمین گذشته خود ( فرهنگی متوفی خانم زرگران) گفت:بانوان ما عفیف و پاکدامن بودند وبا وضعیت کشف حجاب رضا خانی شاهد بودم معلم ما رعایت حجاب را در محل کار و درمقابل نامحرم می نمودندو با توجه به محدودیت های آن زمان تلاش داشتند از کشف حجاب اجتناب کنند.
شاعری دربخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت و جایگاه علم از نظر اسلام با بهره گیری ازسخنان امام علی (ع)گفت: علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد،علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی ، مال انفاق کنی کم می‌شود؛ ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی بر آن افزوده می‌شود.
وهمچنین افزود:مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند،مال را دزد ببرد، اما ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد،علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، اما علم هرچه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد.»ثروت انسان را سنگدل می‌کند، اما علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود.

ایشان همچنین : داشتن ذوق هنری وادبی و شعری را ستود وگفت:تسلط بر ادبیات و شعر و ذوق ادبی از رشد یافتگی ذهنی وبرای انسان سود مند است و ذق و هنر افرادمایه موفقیت می باشد.
شاعری با استفاده از ادبیات عرب و اشعار فاخر ادب فارسی، عظمت علمی وجایگاه امامت و ولایت را ستود .
همچنین وی بابیان اقدامات عمرانی و فعالیت های اجتماعی خودگفت:زمان درحال گذر است وفرصت ها زود می گذرد وباید از فرصت ها نهایت بهره مندی را داشته باشیم زیرا وقتی زمان را از دست بدهیم برگذشته خود جز افسوس حاصلی نمی باشد.
قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی با بیان فعالیت های عمرانی و اقدامات انجام شده سالروز شهادت استاد معلم شهید علامه مرتضی مطهری و روز معلم را به حاج آقا شاعری بعنوان معلم معنوی اجتماعی تبریک گفت.
درانتها مدیرآموزش و پرورش و همراهان با اهداءلوح سپاس از این عالم عامل تجلیل کردند ودر پایان حاج آقا شاعری به کلیه مدعوین به رسم یاد بود هدیه فرهنگی دادند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه