رحیمی رخشان نمایندگی نهاد ولی فقیه دراستان گلستان:علما وفضلادر قالب کانون طلاب هلال احمر می توانندبرای جهت دهی و ساماندهی کارها خیریه نقش داشته باشند

?کانون طلاب هلال احمر? به قلم رحیمی رخشان نمایندگی نهاد ولی فقیه در استان گلستان
البرز گلستان/هدف هلال احمر خدمت به خلق و بشریت و انسانیت است و کمک به محرومین خدمت رسانی بی منت به مردم و محرومیت زدایی می باشد.
هدف دیگر هلال احمر ترویج فرهنگ تلاش در جهت بینش های اعتقادی،اخلاقی،تبلیغی،سیاسی و دستورات مقام معظم رهبری می باشد
*کانون طلاب و علماء جمعیت هلال احمر*
حضور طلبه ها و آقایان علماء و فضلا می توانند از راه هلال احمر خدمت به مردم را ساماندهی کنند و به این وسیله برای جهت دهی و ساماندهی کارها خیریه نقش داشته باشند به طوری که کانون طلاب در مواقع سوانح مانند زلزله و سیل و غیره به مناطق آسیب دیده اعزام شوند جهت اقامه ی نماز و پاسخ گوی به مسائل شرعی و احکام شرعی امداد و نجات اعزام خواهند شد که حضور علمای اعلام و فضلا برای تسکین آلام رنج دیدگان موجب روحیه ی آسیب دیدگان و التیام بخش دردهایشان خواهند بود همان طوری که خانه داوطلبان را در عمق روستاهای در اختیار داریم طرح خادم را پیش می بریم.سرمایه ی اصلی هلال احمر جوانان داوطلب هستند با کمک جوانان داوطلب می توان بسیاری از چالشها را برطرف کرد.طلاب میتوانند زمینه های آموزشی ،پژوهشی ،فرهنگی،دینی با جمعیت هلال احمر همکاری داشته باشند.طلاب می توانند در قالب اردوهای فرهنگی ،آموزهای دینی و علمی را به جوانان هلال احمر ارائه دهند.
وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر امداد رسانی به حوادث و سوانح است،و امداد نجات در کوهستان ها جاده ها،مناطق دریایی و بلایای طبیعی به هموطنان آسیب دیده خدمات امدادی ارائه دهند،البته افراد آسیب دیده به حمایت روانی و روحی نیازمند هستند که در این زمینه می توان از نیروهای داوطلب طلبه های حوزهای علمیه در کانون طلاب هلال احمر استفاده کرد.
حضرت امیرالمونین(ع)میفرماید:یک ساعت در محضر علماء نشستن که انسان را به مبدأ و معاد آشنا سازند از هزار سال عبادت نزد خداوند محبوب تر خواهد بود. توجّه و نگاه به عالِم از إعتکاف و یک سال عبادت مستحبّى در خانه خدا بهتر است. زیارت و دیدار علماء، نزد خداوند از هفتاد مرتبه طواف اطراف کعبه محبوب تر خواهد بود، و نیز افضل از هفتاد حجّ و عمره قبول شده مى باشد. همچنین خداوند او را هفتاد مرحله ترفیعِ درجه مى دهد و رحمت و برکت خود را بر او نازل مى گرداند، و ملائکه شهادت مى دهند به این که او اهل بهشت است.
منابع:کتاب جمعیت هلال احمر از منظر قرآن و روایات مولف رحیمی رخشان صفحه ۲۰۰و بحارالانوار جلد ۱،ص۲۰۵

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۷ ب.ظ

دیدگاه