استاندار گلستان در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :خانه مطبوعات فصل خوبی در امیدبخشی به جامعه خبری است، این تشکل صنفی باید در جایی تشویق شود

البرز گلستان/حسن صادقلو صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ٢٢٠ میلیون تومان برای مجتمع فرهنگی در شهرستان کلاله در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات فصل خوبی در امیدبخشی به جامعه خبری است، تصریح کرد: این تشکل صنفی باید در جایی تشویق شود و باید پشتیبانی لازم از خانه مطبوعات صورت بگیرد.

استاندار گلستان بر لزوم مشوق‌های لازم در حوزه خبری تاکید کرد و گفت: خبرنگاران همچنان نیازمند آموزش هستند و اینکه بتوانند خوب سوال کنن و سوال خوب کنند و این یک بیداربخشی است.

صادقلو با اشاره نقش مهم خبرنگاران گفت: امنیت شغلی جامعه خبری یکی از مطالبات جدی این قشر است و باید بیمه خبرنگاران با جدید انجام شده تا آنها در این زمینه احساس آسیب نکنند با توجه به اینکه موضوع بیمه به طور مکرر از سوی جامعه خبری به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین مشکلات دائم گوشزد می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تحرک‌بخشی در زمینه وقف گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید در زمینه ترویج فرهنگ وقف تلاش بیشتری کنند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های ارتقا مطالعه در جامعه انجام شود، گفت: کیفیت‌بخشی کتابخانه‌ها و سالن‌ها با توجه به ارتقا کمی آنها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ما یک سالن خوب برای برگزاری مناسبتهای بزرگ در استان نداریم.

صادقلو از نداشتن مدل شادی در جامعه ابراز گلایه کرد و افزود: شادی به عنوان اصل رفتاری، مستمر و پایدار مورد نیاز جامعه است زیرا جامعه دچار تناقض مدل شادی شده است که باید این تناقض‌ها را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: ۴٠٠ میلیون تومان برای تجهیز تالار فخرالدین اسعد گرگانی تخصیص داده شده است و ٢٢٠ میلیون تومان اعتبار به مجتمع فرهنگی در شهرستان کلاله اختصاص یافت.

استاندار گلستان گفت: یک میلیارد و ۵٠ میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به استان گلستان تخصیص یافت که بخشی از این اعتبارات در برگزاری جشنواره اقوام، انجمن‌های فرهنگی هنری هزینه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ٧٠ میلیارد تومان به نشریات کشور پرداخت شده که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان گلستان انتطار می‌رود در حوزه اعتبارات، استان گلستان به طور ویژه دیده سود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۴ ب.ظ

دیدگاه