دکترتربتی نژاد،نماینده گرگان و آق قلادر مجلس شورای اسلامی:رویکرد اقتصاد مقاومتی، رویکرد رشدو افزایش درآمد و مهمتراز همه اشتغال است

البرز گلستان/دکتر تربتی نژاد، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی، رویکرد رشد و افزایش درآمد و مهمتر از همه اشتغال است.

 وی با اشاره به برخی از مصوبات سفر دولت به استان، افزود: منطقه آزاد اینچه برون یکی از این مصوبات است که دولت کمک کرد و نهایت تلاش خود را انجام داد. در مجلس شورای اسلامی هم استان های ذینفع در تلاشیم تا این لایحه مصوب شود.

 دکترتربتی نژاد به طرح گردشگری آشوراده هم اشاره کرد و گفت: این طرح هم از مصوبات سفر است. متأسفانه در محیط زیست این طرح با مشکل مواجه شده است که برای حل آن باید پیگیری شود.

 وی با بیان اینکه چندین سال که کارخانه پتروشیمی استان راکد است، افزود: فرازهایی از اقتصاد مقاومتی تکمیل کارخانه های پتروشیمی است. برخی می گویند این پروژه توجیه اقتصادی ندارد اما بسیاری از استان ها فاز دو، سه پتروشیمی را راه اندازی می کنند یا کارخانه جدید احداث می کنند.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه آهن گرگان- مشهد، در دست مطالعه قرار دارد. این طرح یک پروژه ملی یا فراملی است که می تواند به اینچه برون و کشورهای آسیای میانه وصل شود.

 وی جذب سرمایه گذار خارجی و حمایت از سرمایه گذار داخلی را از فرازهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: افرادی که با این همه مشکلات و در این شرایط ورود می کنند و می خواهند سرمایه گذاری کنند، اما با مشکل مواجه می شوند.

 دکترتربتی نژاد با تأکید بر پنجره واحد سرمایه گذاری عنوان کرد: در کشور ۳۰۵ روز، متوسط صدور مجوزهاست، این زمان در استان ۶۰ روز است این در حالیست که استان قدرت جذب سرمایه گذار را ندارد. اجرا و اعمال فرآیندهایی که باید در پنجره واحد مرور شود، نیاز به بازنگری دارد. مشکل جذب سرمایه گذار مشکل استانی نیست، گیر ملی است که در پسابرجام باید سرمایه گذاران را جذب کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۷ ب.ظ

دیدگاه