اداره کل استاندارد گلستان از موافقت کمیته علائم انطباق معیار مصرف انرژی در صدور ۹ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایع استان خبر داد

صدور ۹ گواهینامه معیار مصرف انرژی در گلستان
البرز گلستان/رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد گلستان از موافقت کمیته علائم انطباق معیار مصرف انرژی در صدور ۹ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایع گلستان خبر داد.
محمد امان بایی با اعلام این خبرگفت: این کمیته به منظور بررسی گزارش های بازرسی انرژی واحدهای تولیدی و سوابق و مدارک آنها و در راستای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با حضور نمایندگان شرکت توزیع برق، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت گاز، شرکت بازرسی تدبیر انرژی هیرکان، شرکت بازرسی بهینه سازان اعتماد صنعت ایرانیان و مدیران انرژی واحدهای تولیدی در اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه ۱۰ گزارش بازرسی انرژی در فرایندهای تولید صنایع لبنی،کمپوت و کنسرو، روغن نباتی، روغن موتور و تصفیه روغن کارکرده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و منجر به صدور ۹ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی شد.
سازمان ملی استاندارد ایران برای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی که در سال ۸۹ به تصویب رسیده، اقداماتی انجام داده است که تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی یکی از این اقدامات می باشد. تعداد استانداردهای مصرف انرژی برای صنایع انرژی بر ۳۹ مورد است که ۳۱ مورد برای صنایع انرژی بر اجباری است.
به گفته امان بایی در سال جاری ۱۵ گزارش بازرسی معیار مصرف انرژی در صنایع انرژی بر از سازمان ملی  استاندارد ایران برای اداره کل استاندارد گلستان ارسال شده است که از این تعداد ۱۳ گزارش با استاندارد های ملی مربوطه مطابقت دارد. همچنین در سال جاری تاکنون ۲۴ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی صادر شده است که اعتبار گواهینامه های صادر شده یک ساله است و صنایع انرژی بر مشمول، سالانه ملزم به انجام بازرسی هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

دیدگاه