مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبرداد:کسب رتبه پنجم ودهم کشوری بیمه سلامت گلستان در زمینه نسخه نویسی الکترونیک دربخش خصوصی و دولتی


کدخبر:۵۵۰۰۳

البرز گلستان/ دکتر«مهرداد کمانگری مدیرکل بیمه سلامت گلستان،  در جمع اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بیمه شدگان صندوق های بیمه روستائیان و سلامت همگانی با توجه به تمدید سیستمی اعتبار دفاتر بیمه فاقد اعتبار تا (۳۱ شهریور) و عدم تمدید اعتبار دفاتر بیمه پس از این تاریخ، از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به سامانه شهروندی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد نسبت به تمدید اعتبار دفاتر بیمه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز نسخه نویسی دولتی و دانشگاهی از اردیبهشت ماه در گلستان، افزود: هم اکنون در بخش سرپایی ۶۸.۴ درصد نسخه نویسی الکترونیکی و در بخش خصوصی ۷۶.۸ درصد انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت گلستان در زمینه نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی رتبه پنجم کشوری و در بخش دولتی رتبه دهم را دارد.

دکترکمانگری در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه همگانی سلامت، گفت: یکصد و ۴۲ هزار بیمه شده رایگان شهری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ هزار نفر به ۱۰۹ پزشک متصل شده اند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در ۶ استان کشور من جمله استان گلستان اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان، تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان را یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: عمده ترین آنها در صندوق روستائیان با ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر هستند.

وی گفت: همچنین ۱۴۲ هزار و ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار و ۸۶۷ نفر در صندوق سایر اقشار و ۵ هزار و ۹۱۶ نفر در صندوق ایرانیان بیمه شده اند.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

دیدگاه