مهندس کریمی مدیرکل میراث و فرهنگی گردشگری گلستان:بحث گردشگری سلامت درقزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان می‎تواند منجر به توسعه روادیدبین کشورهای همسایه شود

البرز گلستان / مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث و فرهنگی گردشگری استان گلستان با توجه  به حضور وزیر کشور و استاندار گلستان در جمهوری ترکمنستان گفت: بحث گردشگری سلامت در قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان یکی از موضوعاتی است که می‎تواند به منجر به توسعه روادید بین کشورهای همسایه شود.

وی از حضور کمرنگ دانشگاه علوم پزشکی در مذاکرات و پیگیری گردشگری سلامت گلایه کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان باید یک پای ثابت پیگیری این مهم باشد و می‎طلبد در جلسات و مذاکرات حضور پررنگی داشته باشد.

مدیر کل میراث و فرهنگی گردشگری استان گلستان به پرواز گرگان- اکتائو اشاره کرد و گفت: این پرواز در ماه‎های گذشته برقرار شد اما در پایداری آن با مشکلاتی رو به رو شد و این موضوع می‎تواند به عنوان یکی از مباحث ارتباطی دنبال شود.

کریمی اظهار داشت: ایجاد بازارچه صنایع دستی و بازارچه‎های محلی به منظور افزایش صادرات می‎تواند در بین دو کشور رونق پیدا کند.

وی به برگزاری روز فرهنگی ایران در جمهوری ترکمنستان اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته استان‎های دیگر حضور داشتند و در حال رایزنی هستیم که امسال استان گلستان نیز در این مراسم شرکت کند.

مدیرکل میراث و فرهنگی گردشگری استان گلستان اظهار داشت: افزایش روابط فرهنگی بین دو کشور می‎تواند منجر به افزایش توسعه افزایش روادید شود.

کریمی افزود: حضور هنرمندان دو کشور در مناسبت‎ها و مراسم‎ها می‎تواند بستر مناسبی برای افزایش فعالیت‎های فرهنگی و هنری در بین دو کشور شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۸ ب.ظ

دیدگاه