استاندارگلستان در نخستین اجلاسیه چهارهزار شهید :هزینه هایی که امروز انجام می دهیم برای ثبت شدن نقش شهدادرزندگی است

استاندار گلستان شهدا را زمینه ساز تمدن اسلامی خواند و بشریت را بدهکار آنان نامید.

البرز گلستان/حسن صادقلو در نخستین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گرگان برگزار شد، گفت: شهید نامی بابرکت برای بشریت و راه حق است، شهیدان اگرچه وصف ناشدنی هستند اما در مقام نزول اینگونه وصف شده اند.

وی با اشاره به آیه مشهور سوره آل عمران درباره زنده بودن شهدا و روزی خوردن افزود: این وصف به اندازه ای که حد شهداست قابل درک نیست زیرا مقام شهدا فراتر از درک ما است.

وی خاطرنشان کرد: اقرار و ایمان به زنده بودن شهدا برای ما خادمان یک حکم قطعی است و ما برای تبیین مسیر و راه خود شهدا را وصف می کنیم .

ویافزود، شهدا نقش فراگیری در صحنه دفاع از میهن و انقلاب داشته اند و زمان و زمین و بشریت بدهکار شهدا هستند زیرا نقشی که آنها ایفا کرده اند یک سبک زندگی است.

استاندار گلستان ادامه داد: هزینه هایی که امروز انجام می دهیم برای ثبت شدن نقش شهدا در زندگی است. آنها در دفاع مقدس دنبال فلسفه تاریخ بودند تا یک مکتب و مدل ایجاد کنند.

صادقلو با اشاره به وحشت دشمن از شهدا گفت: امروز دشمن به شدت از الگوبودن شهدا مخصوصا در عرصه دفاع مقدس وحشت دارد و به همین علت این را یک ثروت بزرگ فرهنگی می دانیم و این نوع مجالس احیای نام شهدا را یک مسیر می دانیم.

وی با بیان این که برای انقلابی ماندن و مبارزه با استکبار جهانی نیازمند مدل شهدا هستیم گفت: مدلی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد دقیقاً راهی در مقابله با عرصه جهانی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم خون بهای شهدا زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی شود و همت بالایی برای استمرار این حرکت پایدار داشته باشیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۳ ب.ظ

دیدگاه