پس از توافق هسته ای نماینده یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده نیروگاه‌های بادی در هند و اکثر کشورهای جهانوارد ایران شد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان پس از ورود هیات بلند پایه به سرپرستی قائم مقام صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به تهران، هیاتی متشکل از نمایندگان و مدیران ارشد ۱۴ شرکت بزرگ برق، انرژی و پتروشیمی هند هم به ایران آمده‌اند.
در این هیات تجاری و انرژی هندی‌ها، مدیران، روسای هیات مدیره نمایندگان ارشد ۱۳ شرکت بزرگ نفت، پتروشیمی، برق و انرژی هند حضور دارند و قصد دارند در تهران در گفتگو با نمایندگان بخش خصوصی و دولتی کشور با فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنایع برق، انرژی و پتروشیمی ایران آشنا شوند.
مجید جاودانی سرپرست ایرانی این هیات هندی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی خواستار مشارکت در طرح‌های بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی، برق و انرژی کشور را دارند، گفت: بر این اساس اولین هیات تجاری و اقتصادی هند با محوریت صنایع نفت، پتروشیمی، برق و انرژی وارد تهران شده است.
وی با تاکید بر اینکه در این هیات تجاری نماینده ارشد یکی از بزرگترین شرکت سازنده مزارع برق بادی، توربین و نیروگاه های تولید برق تجدید پذیر حضور دارد، تصریح کرد: ایران از ظرفیت و پتانسیل‌های قابل توجهی به منظور تولید برق از انرژی باد و خورشید در اختیار دارد و این شرکت هندی هم به منظور مشارکت و ساخت نیروگاه‌های برق بادی در ایران اعلام آمادگی کرده است.
جاودانی با تاکید بر اینکه شرکت سوزلان هند یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده نیروگاه‌های بادی در هند و اکثر کشورهای جهان است، بیان کرد: این شرکت هندی از تکنولوژی و دانش فنی روز جهان به منظور طراحی، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق بادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در هیات ۱۴ نفره مدیران و نمایندگان شرکت‌های هندی، چند شرکت هم برای مشارکت در طرح‌های صنایع پتروشیمی ایران اظهار تمایل کرده‌اند، اظهارداشت: تا زمان باقیمانده لغو کامل تحریم‌ها این هیات تجاری قصد دارد که فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع برق، انرژی و پتروشیمی ایران را به طور کامل بررسی کند.
جاودانی با اشاره به آغاز مذاکرات با سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی کشور برای آغاز مشارکت‌های جدید در حوزه صنایع برق و انرژی بین ایران و هند پس از لغو تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: قطعا ایران یک بازار بزرگ انرژی برای سرمایه گذاران هند پس از لغو تحریم‌ها به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

دیدگاه