نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیران اوقاف استان:موقوفات باید در موقعیت جغرافیایی همان شهرستان و استان هزینه شود

البرز گلستان/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت که بهتر است نیات واقفین بروزرسانی شود زیرا واقف آنچه که نوشته مربوط به دوران خودش بوده و برخی نیات با مسائل امروز همخوانی ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، آیت الله نورمفیدی روز پنجشنبه در دیدار مدیریت و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: شاید در برخی نیات آمده که در مجالس عزای امام حسین (ع) با قلیان از عزاداران پذیرایی شود اما این مساله امروز سنخیتی با شان مجالس عزاداری و حتی آداب عمومی ندارد و باید از کنار مسائل اینگونه گذشت و مطابق روز عمل کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بسیاری از موقوفات برای عزای امام حسین (ع) بوده و این نکته بسیار حساس است که مردم به مساله قیام عاشورا از گذشته توجه داشته اند و این روند باید ادامه دار باشد.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری زیاد بودن موقوفات عزاداری امام حسین (ع)، ادامه داد: باید سعی و برنامه ریزی شود تا این موقوفات در راه درست انجام شود و روضه ها و عزاداری ها طوری باشد که یک خروجی برای مخاطبین و جامعه متناسب با مسائل روز داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از محل موقوفاتی که درآمدشان بیشتر از میزان هزینه های آن است، باید وارد کارهای عام المنفعه شده و نسبت به احداث بیمارستان، مدرسه و مسائلی از این قبیل اقدام کند تا مردم نسبت به کارهای اوقاف آگاهی و شناخت بیشتری پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر موقوفات باید در موقعیت جغرافیایی همان شهرستان و استان هزینه شود و حتی الامکان از خروج مازاد درآمد موقوفات خودداری شود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارکنان اوقاف باید با واقفین و متولیان موقوفه رفتار خوب و منطقی داشته باشند تا آنها احساس داشتن آقا بالا سر نکنند.

امام جمعه گرگان بیان داشت: دست متولیان موقوفات باید باز گذاشته شود و در عین حال نظارت دقیق هم انجام شود تا مردم احساس کنند تشکیلات و سازمانی وجود دارد که مسئولیتش حفظ موقوفات است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ

دیدگاه