نیک نیا مدیرکل تامین اجتماعی گلستان دردیداربانماینده آزادشهرورامیان درمجلس شورای اسلامی: توسعه پایدار و عامل ثبات هر جامعه ای از مسیر تامین اجتماعی می گذرد

گسترش خدمات کیفی به بیمه شدگان در کنار توسعه کمی آن عامل سلامت بیشتر جامعه و افزایش امید به زندگی است.

البرز گلستان/ نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با بیان مطلب فوق گفت:  بی شک توسعه پایدار و عامل ثبات هر جامعه ای از مسیر تامین اجتماعی می گذرد بدین جهت در برنامه های کلان کشوری نیز باید به مقوله تامین اجتماعی نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

دکتر علیرضا ابراهیمی افزود: نمایندگان مجلس نیز با علم به جایگاه و نقش تامین اجتماعی در ساختن آینده ای روشن برای جامعه تلاش می کند که طرح هایی همسو با اهداف عالی آن سازمان را به تصویب رساند تا احیانا مشکلی در خدمات رسانی به بیمه شدگان پیش نیاید.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی اکثرا از قشر محروم کارگر هستند و خدمت به آنان علاوه بر اجر اخروی عظیم، تضمین پویایی، نشاط و رفاه اقتصادی جامعه است.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و حومه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رضایتمندی مردم از سازمان تامین اجتماعی مشهود است ولی این پایان کار نیست باید بهتر و بیشتر از گذشته و با سرعت عمل بیشتر به جامعه خدمت کنیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان نیز گفت: خدمت به جامعه کارگری در دو بخش بیمه  ای و درمانی و تامین نیاز جاری و آینده آنان افتخاری بزرگ برای مجموعه این سازمان است.

علی اصغرنیک نیا افزود: هزینه های این سازمان تنها از محل وصول حق بیمه است و این می رساند که هرگونه کاهش وصولی ها و یا افزایش هزینه های تحمیلی انجام تعهدات آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اعلام کرد: هزینه  ماهیانه سازمان تامین اجتماعی جهت انجام تعهدات خود بیش از هزینه یارانه نقدی دولت به مردم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۵ هزار نفر بازنشسته در استان هستند که ماهانه ۳۸ میلیارد تومان حقوق آنان پرداخت می گردد و در مجموع  بیمه شدگان این استان نیز ۲۴۵ هزار نفر است که از آنها تعداد ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای سهم کمک دولت و یارانه استفاده می کنند و این سازمان در استان بدون در نظر گرفتن هزینه های درمانی تا پایان دیماه امسال حدود ۳۸۸میلیارد تومان هزینه نموده است  و این می طلبد که پایه های درآمد این سازمان که همان دریافت حق بیمه از کارفرمایان است، تقویت شود.

نیک نیا  با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر مسئولان و تصمیم گیرندگان با ساز و کار تامین اجتماعی اظهار کرد: نمایندگان مجلس فعلی به طرح هایی که بار مالی اضافی بر دوش سازمان تامین اجتماعی می گذارند رای ندهند چرا که افزایش درآمد بر هزینه ها باعث تقویت بیشتر این سازمان شده و سفره ی بیمه شدگان و بازنشستگان بیشتر پررنگ تر می گردد و تمام اقشار جامعه از آن بهره می گیرند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در خاتمه با بیان اینکه مصارف سازمان بیش از منابع آن است گفت: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه در حق کشورمان و به تبع آن نوسانات نرخ ارز، بسیاری از صنایع و تولیدی ها با مشکلات مالی روبرو شدند و این باعث کاهش شدید وصولی حق بیمه و افزایش هزینه ها شده ولی با این وجود با مدیریت برنامه ای مدیر عامل و تیم مدیریتی سازمان انجام تمام تعهدات طبق قانون به روز صورت گرفته است

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

دیدگاه