ملاغلامعلی قائم مقام ستاد اجرای سرشماری عمومی گلستان خبرداد :پیشرفت حدود ۹۸ درصدی درسرشماری / کسب رتبه ۵کشوری در سرشماری

البرز گلستان/مهدی ملاغلامعلی قائم مقام ستاد اجرای  سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان گلستان  درباره آخرین وضعیت سرشماری در استان اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیو ن و ۸۰۰ هزار گلستانی سرشماری شدند که از این تعداد حدود ۴۲ درصد به صورت حضوری سرشماری شدند که حدود ۲۳۲ هزار خانوار است و۵۳ درصد هم کد رهگیری اینترنتی داشتند که حدود ۲۸۰ هزار خانوار می شود.

وی افزود: در این مدت ماموران آمارگیر به ۸۱۶ هزار و ۲۸۵ مکان مراجعه کرده‌اند که حدود ۴۷۰ هزار اقامت یک خانوار داشته‌اند.

قائم مقام ستاد اجرای  سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان گلستان تصریح کرد: ۵۲۹ هزار و ۴۵۲ خانوار هم در این مدت فهرست شده‌اند و بیش از ۷ هزار و ۲۱۷ خانوار هم غایب بودند.

ملاغلامعلی گفت: بیشترین غائبین مربوط به شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، آزادشهر، رامیان و گنبدکاووس هستند که با شماره تماس‌هائی که ماموران در درب منازل گذاشته‌اند می توانند تماس بگیرند و اطلاعات خود را تکمیل کنند و یا با مراجعه اینترنتی سرشماری کنند و در صورت سرشماری اینترنتی، کد خود را در اختیار مرکز آمار هر شهرستان قرار دهند.

وی افزود:  با توجه به سرشماری و پیشرفت حدود  ۹۸ درصدی سرشماری در استان گلستان از نظر رتبه‎بندی کشوری، رتبه ۵ را داریم و این رتبه خوبی برای استان گلستان است.

قائم مقام ستاد اجرای  سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان گلستان درباره اهمیت سرشماری اظهار کرد: سرشماری یکی از کامل‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز کشور است.

وی با اشاره به تفاوت شیوه اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ گفت: تا سال ۱۳۹۰ سرشماری از طریق مراجعه مامور آمارگیر و مصاحبه حضوری بوده اما در سال ۹۵ نوآوری‌هایی مانند ثبت اطلاعات خانوار به صورت اینترنتی استفاده شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه